RTV Teorija i praksa
učenje francuskog jezika na televiziji u ovoj studiji ima i svoju avangardnu komponentu. Da bi utvrdila efekte nastave francuskog jezika putem televizije, autor studije je organizovala anketiranje uzorka ispitanika različitih kategorija na teritoriji SR Srbije. Rezultati ankete prikazani su u četvrtom poglavlju „Ispitivanje uloge TV medija u nastavi stranih jezika”. Neosporno je da su ovde izneseni dragoceni podaci za organizatore obrazovnog programa televizije, ali oni nisu ništa manje značajni za nastavnike stranih jezika, prvo zato što se največim delom odnose na školsku publiku, drugo zato što je moguče izvuči zaključak o pozitivnom efektu koji proističe iz komplementarnog dejstva klasično organizovane nastave i televizije kao novog pedagoškog sredstva. No, u anketi se mogu nači i sasvim konkretni odgovori na pitanja o organizaciji i sadržini. Time če se autor studije vešto poslužiti: 'tz sprege doživljeno praktično i teorijski utemeljeno proizači če peto i poslednje poglavlje studije „Budučnost primene televizije u nastavi stranih jezika”. Ako je primena televizije u nastavi stranih jezika bila, u vreme redigovanja ove studije, zasnovana na eventualnim pretpostavkama, danas su one iz sfere hipotetičnog prešle u sferu realnog. Tako autorovo saznanje da „audiovizuelna sredstva kojima televizija raspolaže (...) mada močna, nisu dovoljna za postizanje punog uspeha u učenju”, kao i zaključak koji ukazuje na „potrebu odlučne orijentacije da se televizijska nastava stranih jezika organizuje u sklopu multimedijskog sistema” (str. 185) deluju avangardno u odnosu na sve ono što se zbilo u metodologiji stranih jezika početkom osamdesetih godina realizacijom komunikativnog pristupa koji se oslanja na neku od televizijskih varijanata u okviru multimedijalnih sistema, ali i na one druge pedagoške materijale, manje više klasično primenjivane u okviru školske tradicije. Nastava stranih jezika krenula je poslednjih godina putem koji je nagovešten u studiji Televizija i učenje stranih jezika autora M. Kun. Novim metodama potrebna je televizija. Koliko če ona odgovoriti novonastalim potrebama zavisi od stava i spremnosti rmih knii ie orsanizuiu.
239