RTV Teorija i praksa

automatski detektuju tip trake koja se nalazi u kaseti i shodno tome se prebacuju na rad sa jednom ili drugom vrstom trake. Oba nova formata pružaju bolji kvalitet audio zapisa no što je to bio slučaj kod Betacam uređaja. Mcđutim, valja priznati da je i taj nivo kvaliteta još uvek ispod onog koji bi korisnici priieljkivali i koji daaas dosežu samo digitalni magnetoskopi. Kako bi donekle popravili kvalitet tona, oba proizvođača su ponudila kod aovih formata pored konvendonajnih ton&kih tragova i mogućnost zapisa FM tona. Na žalost, ispitivanja koja je vršila EBU su pokazala da se ova tehnika snimanja može koristiti samo za zapis prve generadje, јег u svim narednim generadjama na FM tonu dolazi do ozbiijnih izobličenja. Treba takode napomenuti da i Soni i Macušita razvijaju nove modele kod kojih bi bio uveden PCM ton, što bi u budučnosti moglo pružiti ozbiljna poboljšanja. Kao zaključak mogla bi se ponuditi tvrdnja da novi analogni komponentni formati mpgu da pokriju veoma širok spektar primene u proizvodnji televizijskog programa, od snimanja vesti do znatno težih programskih struktura. Međutim, da bi takvo korišćenjabilo moguče i da bi se iskoristile sve prednosti koje eude ©vi novi fonnati, neophodno je izvršiti pregradnju jtrođukdonA na komponente. U idelalnom ceoTV ccntar buo bi zasnovan na komponentama i PAL koder bi se nalazio samo na kraju lanca, na izlazu prema predajniku (ili čak na ulazu u sam predajnik). Čini se, stoga, da bi izvesne radio-difuzne organizacije, za izvesno vreme, mogle da podmire sve svoje potrebe samo sa jednim, analogno-komponentnim formatotp snimanja. Međutim, sigtimo je da bi se veoma brzo i one našle pred novim dilemama jer bi, sa jedne strane, bili izloženi pritisku prelaska na digitalnu tehniku radi postizanja višeg kvaliteta, a sa druge pritisku novijih formata snimanja isključivo namenjenih snimanju vesti, koji bi, uz nešto njžr kvalitet, nudili manje, lakše i jeftinije uređaje.

104