RTV Teorija i praksa

PRIMERIIA. Najizraženije razlike u strukturi gledališta osme epizode kviza, s obzirom na učešđe u ukupnom auditoriju, iskazuju se kod obeležja „školska sprema” (raspon od 3% do 36%). Relativna zastupljenost gledalaca sa srednjim obrazovanjem (36%) je čak 12 puta veća od one kod gledalaca bez školske spreme (3%). Ako posmatramo sve kategorije nezavršene osnovne škole vidimo da je njihovo učešće (27%) još uvek manje od učešća srednjoobrazovnih. Međutim, srednjoobrazovni su i najbrojniji u uzorku. S obzirom na taj kriterij vidimo da se svaki treći pripadnik ove kategorije školske sp|eme uključio u gledalište (34%). Značajniji odziv .zabeležen je u grupi visokoobrazovanih (45%). Skoro da je svako drugo visokoobrazovano Исе pratilo osmu epizodu kviza (Tabela 4).

Tabela 4

PRIMER II B. I u auditoriju serije kod obeležja „školska sprema” uočavaju se najizraženije razlike u relativnoj zastupljenosti gledalaca

119

Gledanost osme epizode kviza Ikarov let PREMA ŠKOLSKOJ SPREMI Školska sprema Relativna zastupljenost (u 000) (u %.) Odziv (u %<) Procenjena masa (u 000) 1. Nepismeni, bez škol. spreme ili 1-3 razr. osn. škole 45 3 20 227 2. Pismen, bez škol. spreme ili 1-3 razr. osn. škole 39 3 14 280 3. 4 razreda osnovne škole 162 12 24 686 4. 5-7 razređa osnovne škole 111 9 36 308 5. Osnovna škola 341 26 36 946 6. Srednje obrazovanje 472 36 34 1394 7. Više škole, fakulteti i visoke škole 149 11 45 334 UKUPNO: 1319 100