RTV Teorija i praksa

pojedinih kategorija (Tabela 5). Od ukupno sedam obrazovnih grupa četiri su zastupljene između 1% i 10% (nepismeni 1%; pismeni 6%; 5-7 razreda osnovne škole - 7% i više i visokoobrazovani - 9%), a samo jedna je u rasponima 11% 20% (4 razreda osnovne škole - 16%) 21%-30% (osnovna škola 23%) i 31%-40% (srednjoobrazovani - 38%). Zanimljivo je da su „najneobrazovaniji” i ,/iajobrazovaniji” u grupi do 10%, tj. da su sa najnižim procentom učestvovali u auditoriju.

Tabela 5

Odzivpojedinih kacegorija školske spreme upravo je proporcionalan rastu obrazovanja (Tabela 6). Više i visokoobrazovani su se uključili u auditorij sa više od 3/4 (77%), srednjoobrazovani (74%) i lica sa završenom osnovnom školom (67%) izmcđu 2/3 i 3/4, dok je odziv svih kategorija nezavršene osnovne škole nešto iznad 1/2 (55%). Iz toga proizlazi da su emisije ovog k\nza ostvarile značajan prodor u obrazovanije delove stanovništva, dok niže obrazovane nisu uspele da privuku u tolikoj meri. Posle razmatranja nivoa odziva slična - niska (do 10%) relativna /astupljcnost „najncobrazovanijih” i „najobrazovanijih” u ukupnom auditoriju serije je razumljiva. Objašnjavamo je dvojako. Kao što smo več rekli,

120

RELATIVNA ZASTUPUENOST KATEGORIJA ŠKOLSKE SPREME U AUDITORIJU SERIJE BEZ OBZIRA NA UCESTALOST KONTAKTA Školska sprema Relativna Rang zastupljenost (u 000) (u%)| (u%) 1. Nepismen, bez školške spreme ili 42 1 VII 1-3 razreda osnovne škole 2. Pismen, bez škol. spreme ili 151 6 VI 1-3 razređa osnovne škole 3. 4 razređa osnovne škole 433 16 III 4. 5-7 razreda osnovne škole 201 7 V 5. Osnovna škola 632 23 II 6. Sređnje obrazovanje 1032 38 I 7. Više škole, fakulteti i visoke škole 256 9 IV UKUPNO: 2 747 100