RTV Teorija i praksa

Toma Đorđević

KOMUNIKACIJA - MEHANIZAM OBLIKOVANJA MOTIVACIJA ZA RAD

U meri u kojoj je rad, prema Marksu, akt razmene materije između čoveka i prirode, u toj meri je i komunikacija akt razraene informativne materije između čoveka i očovečene stvamosti. Tako dovedena u vezu ta dva egzistencijalna akta - rad i komunikativno delanje čoveka, nameće potrebu osvetljavanja one kritične zone međusobnog uslovljavanja tih dvaju apriomih mehanizama Ijudskog društvenog samoodređenja (i bivstvovanja). Budući da su - radni proces, prođuktivna instanca Ijudske dmštvene egzistencije i komunikativna praksa, konstitutivna komponenta svakog socijalnog čina, samo okosnice čak vrlo kompleksnih oblika Ijudske egzistencije, to se svaki akt stmkturisanja Ijudskih motivacija i ima smatrati kritičnom zonom njihovog međusobnog ukrštanja. Tek međusobnim interferencijama radnog procesa i komunikativnog delanja, komunikacija među pojedincima i gmpama se iscrpljuje u ulozi socijalno-psihološkog mehanizma oblikovanja motivacija za bilo koji od oblika Ijudske produktivne prakse. Bez komunikacije kao korapleksnog mehanizma razmene informativne materije između čoveka i očovečene stvarnosti, teško bi bilo zamisliti bitniju polugu u kontekstu svih drugih agenasa pri oblikovanju motivacija za rad i produktivnu praksu, bez obzira na sektor ispoljavanja Ijudskih kreativnih predispozicija.

134

KOMUNIKOLOGIJA