RTV Teorija i praksa

Sofija Košničar

MUZIČKI VIDEO-SPOT U PROGRAMU TELEVIZIJE

- analiza sadrtaja i stavovi auditorija VIDEO-MUZIKA I TELEVIZIJA Pojava videa 1 sredinom šezdesetih godina ovoga veka stvorila je nove izražajne mogućnosti u domenima gotovo svih umetnosti, da bi danas, dvadesetak godina kasnije, u svojim najboljim ostvarenjima i sam postao umetnost. Široku primenu video danas ima i u vizuelnim mas-medijima kao snažno propagandno i izražajno sredstvo u kojima se u punoj meri ogledaju nove mogućnosti filmske i televizijske tehnologije. Manifestuje se u binarnoj funkciji - kao sredstvo prezentacije odgovarajućih sadržaja u šou-biznisu, što znači kao reklamno-propagandni materijal, ili pak kao umetnost sama (video-performansi...). U oba slučaja u većoj ili manjoj meri do izražaja dolaze osnovne zakonitosti strukturisanja konstituenata video-sadržaja kao mikrodramaturške celine sa „unapred sračunatim psihološkim efektom". Kodnas se video-materijal često koristi u TV programima. Video-spot u savremeno koncipiranom televizijskom programu zauzima sve značajnije mesto. Jedan je od dominantnih oblika prezentacije ekonomsko-propagandnih poruka, a stiče i sve važniju ulogu u mnogim programskim žanrovima i sadržajima od

1 Elektronska kompanija Sony 1965. godine uvodi prvi prenosni crno-beli video-rikorder od pola inća, ali ga ne pušta u slobodnu prodaju. Video je kao eksperimenl prvo poćeo da se koristi u umetnosli: video-skulptura, ,galerijska izložba”...

171

ISTRAŽIVANJA