RTV Teorija i praksa

dva istraživanja o muzičkim video-spotovima. Jednim su utvrđeni stavovi i mišljenja Vojvođana 5 o pomenutim sadržajima, dok je drugim izvršena analiza sadržaja odgovarajućih muzičkih video-klipova 6 Predmet drugog istraživanja bila su: - eksterno-formalna obeleija spota (dužina; proizvodno poreklo; tehnika realizacije; izvođači spota...), - imanentna obeležja spota (žanrovska pripađnost muzike prezentovane spotom; prisustvo konstituenata spota i u vezi sa tim jezik verbalne naracije; vizuelni nivo obrade sadržaja spota; kostimografsko-scenske datosti spota; kompatibilnost verbalne i filmske naracije; transparentičnost sadržaja spota; ambijent po vremenskoj usmerenosti i lokaciji; akteri spota - broj, pol, glavni likovi...; socijalni kontekst spota kao i skala osnovnih aktivnosti i emocija). Valja istaći da analiza sadržaja nije imala za cilj precizno kvalitativno-kvantitativno raerenje programske zastupljenosti muzičkih spotova (po žanru, govomo-jezičkom izrazu i poreklu...) ili pak utvrđivanje redakcijsko-programskog primata u pogledu količine emitovanog sadržaja. Ovom sondažom je pre svega trebalo ustanoviti „profil” domaćeg video-spota kao modusa oblikovanja muzičkog sadržaja u produkciji TV Novi Sad kao i osnovne karakteristike muzičkih video-klipova strane produkcije zastupljenih u programu TV Novi Sad.

5 Uzorkom za analizu stavova i mišljenja auditorija o muzičkim video-spotovima u programu televizije - obuhvaćeno je 1 893 lica različitih socio-demografskih i nacionalnih karakteristika tako da se projekcijom podataka na osnovni skup istraživanja - rezultati odnose na 1 656 802 Vojvodana. 6 Uzorkom za analizu sadržaja muzičkih video-spotova emitovanih u programu TV Novi Sađ obuhvaćeno je 54 spota u ukupncm trajanju od 189 min. i 45 s.

175