RTV Teorija i praksa

OSNOVNI NALAZI Dopadljivost spota Većina Vojvođana gleda muzičke spotove (njih 69,5%). Najčešće ih prate na I i II programu TV Beograd (49,5%), 3,4% žitelja Pokrajine pomenute video-klipove gleda na kanalu 41 i 43 TV Novi Sad, dok 16,6% Vojvođana navedene sadržaje prati na sva tri programa podjednako. Više od petine vojvođanskog stanovništva ne gleda muzičke spotove (22,6%). Muzički video-klipovi, kao vid medijskog izražavanja, đopadaju se velikom broju Vojvođana (52,6%). Žitelji Pokrajine kojima se dopadaju ovi medijski sadržaji izdvajaju se iz svih socio-profesionalnih i starosnih kategorija, ali izuzetno dominiraju među studentima (njih 88%), učenicima (78,9%), te upravnim, administrativnim radnicima i osobljem zaštite (72,4%), rukovodećim osobljem, stmčnjacima i umetnicima (63,8%), i radnicima zaposlenim u industriji, trgovinama i uslugama (60,5%), mahora mlađe starosne dobi. Muzički video-klipovi se više dopadaju muškarcima. Oko 700 ispitanika je navelo i razloge zbog kojih im se posebno dopadaju muzički video-klipovi, ističući pre svega njihovu estetsku i informativnu vrednost. Među Vojvođanima koji ne gledaju muzičke video-klipove dominiraju domaćice, penzioueri i poljoprivrednici, mahom nepotpunog osnovnog obrazovanja, znatno češće žene (62,6%) nego muškarci (37,4%). U ovom kontekstu jasno se uočava negativna korelacija između starosne dobi i konzumiranja pomenutog medijskog sadržaja, tako da su najbrojniji gledaoci muzičkih video-klipova među sasvim mladim Vojvođanima i onima u radno aktivnom dobu. Procenat mladih Vojvođana 10-24 godine koji ne prate ove sađržaje kreće se do 4%, s tim da za adolescentni uzrast (16-19 godina) on iznosi samo 0,3%. Već za starosnu dob 25-34 godine ovaj procenat je dvocifren (12,8%) i raste proporcionalno s godinama starosti auditorija, tako da 42,7% Vojvođana od 65 i više godina starosti uopšte ne gleda muzičke video-spotove.

176