RTV Teorija i praksa

„ekstremna muškost - ekstremna ženskost" koja podrazumeva snažnog muškarca zaštitnika, vođu, inicijatora.../ ženu senku, nežnu, bespomoćnu, prefinjenu, lepu, odanu, podatnu. S druge strane izvestan broj spotova donosi potpuno obmutu situaciju - u kojoj „ženskost" kao agresivna erotika dominira i vlada nad „zbunjenom" muškošću. U osnovi i ova situacija je samo drugi oblik ižražavanja istog mođela muško-ženskih odnosa manifestovanog kroz svojevrsnu „negaciju". Najveći broj aktera, kao i različitost aktera po polu i vrsti - dominantni su u spotovima iz oblasti disko i rok-muzike realizovanim kao mikrodramaturška celina sa posebnim scenarijem i filmskom naracijom. Samo se u tim spotovima kao akteri javljaju osim odraslih pripadnika muškog i ženskog pola, još i deca, životinje i „konstrukti". Pripadnici muškog pola, i kao akteri i kao glavni likovi, u brojčanom pogledu izrazito dominiraju u muzičkim video-klipovima posebno u domenu disko i rok-muzike. Po pravilu veći stepen kompatibilnosti osnovnih aktivnosti „glavnih likova" i ostalih aktera spota konstatovan je u spotovima realizovanim kao mala filmska crtica. Međutim, akteri spota vrlo često nemaju osnovnog saznanja o scenskom pokretu, a uz to su vrlo nekultivisanog „prirodno-spontanog" poitašanja i ophođenja krajnje nekompatibilnih s verbalnim slojem kompozicije. To se naročito primećuje u spotovima domaće proizvodnje, nezavisno od muzičkog žanra koji je njima prezentovan. Stoga je sasvim jasno da realizacija spota zahteva i izvestan rad s akterima na planu scenskog pokreta i načina oblikovanja adekvatne personalne interakcije. Socijalni kontekst Predmet analize vizuelnog dela spota bio je i socijalni kontekst. Analiziranjem personalne interakcije utvrdeni su njeni osnovni trendovi i korelacija sa nivoom vizuelne relacije spota. Samo se u malom broju spotova kao akter

186