RTV Teorija i praksa

pojavljuje jedna ličnost koja je istovremeno i izvođač muzičke numere (7,40% spotova iz domena domaće zabavne muzike, realizovani na ,hroma-ki podlozi" i po 1,85% spotova iz domena starogradske pesme i seriozne muzike realizovanih kao „studijska varijanta"). U svim ostalim spotovima (92,59%) akteri su dva i više lica. Po pravilu, u „studijskoj varijanti spota" svi akteri su istovremeno i izvođači muzičke numere. Među njima je registrovana oskudna, jednostavna mimičko-gestikularna interakcija (mikro-interakcija) potpuno nezavisna i nekompatibilna s verbalno-narativnim slojem interpretirane muzičke numere. Gotovo je identična situacija i u spotovima realizovanim na „hroma-ki podlozi" s tim što se u ponekima od njih kao elemenat mikro-interakcije javlja i grupni ples aktera. I u spotovima realizovanim kao snimak izvođača na rok-koncertima ili kao kombinacija efekata sa ,hroma-ki podloge" i snimka s koncerta rok-izvođača - personalna interakcija ostaje u mikrookvirima (samo između izvođača muzičke numere i to opet u opsegu oskudne, uprošćene mimičko-gestikularne pantomimske leksike uz elemente plesnog izražavanja). Među spotovima realizovanim kao snimak izvođača u eksterijeru registorvana je personalna interakcija samo u mikrookvirima (između neposrednih izvođača numere) iako je bilo mogućnosti da se razvije mikopersonalna komunikacija sa ostalim akterima spota (s prolaznicima, Ijudima iz odgovarajućeg ambijentalnog okruženja). Ista situacija je zabeležena i u 32,55 % spotova domaće produkcije realizovanih kao mikrofilmska crtica. U 3,70% spotova realizovanih kao snimak izvođača u eksterijeru, kao i u 18,5% spotova snimljenih kao mala filmska crtica - registrovana je i uslovno nazvana makropersonalna interakcija s licima koja nisu izvođači muzičke numere, ali se javljaju u ambijentalnom kontekstu vizuelnog nivoa spota. Ta interakcija je mahom delimična i vezana je samo za pojedine sekvence spota. Oblici tih interakcija većinom su vezani za obavljanje zajedničkih aktivnosti koje po pravilu nemajii nikakvc direktnc veze sa verbalno-narativnim slojcm spota. Obim

187