RTV Teorija i praksa

sa takvim fizičkim ograničenjima. Kriza Velikog poduhvata je bila isuviše velika da bi uspešno mogla da se izvede na televiziji. Odnosi između Džoe Manksa i njegove žene i kćerke morali su da budu razrađeniji da bi pozitivna odlučnost celog komada dobila poštene vrednosti. Glavna stvar komađa je bila da je taj čovek davao svojoj porodici glavne životne vrednosti - toplinu, Ijubav, poštovanje, dostojanstvenost - što predstavlja mnogo veći uspeh nego davanje materijalnih bogatstava. Nisam imao vremena da pokažcm kako je on davao sve te kvalitete. Могао sam da se zadovoljim sa nekoliko monologa u trećem činu, koji su to potvrdivali, i samo sa po nekom indikacijom, tu i tamo u prva dva čina. Mi ne znamo gotovo ništa o njegovoj ženi niti šta je ona dobila iz tog braka. Gde je kćerka naučila širokogrudost koju pokazuje u trećem činu, kađa ponudi ocu sav svoj novac bez i jedne zadnje misli? Zahvaljnjući pažljivom i istančanom interpretiranju tc uloge En Džonson, bili smo u raogućnosti da vidimo nešto od te Ijubavi koju je kćerka gajila prema svom ocu, ali sve to nije odgovarajuće napisano u skriptu. Postoje nekoliko glavnih grešaka u tekstu, ne samo akaderaski komentari. Ali to su mane koje ne iđu meni na dušu, jer je stvarno bilo nemoguće u pedeset i tri minuta izneti i sagraditi sve potrebne informacije. Velika dramska priča nije za televiziju! Ima isuviše sadržine koja treba da se stavi u tako kratko vreme. S gledišta zanata, Velikipoduhvat bi bio bolji kao pozorišni komad. Ni mnogostruka priča nije za televiziju. Mnogostruka priča je vrsta stvari koja samo na filmu može dobro da se uradi. Mnogostruka priča je takav tekst u kome nekoliko nezavisnih priča kruže oko glavnog događaja. Momačko veče je dobar primer za to. Ispravno napisana drama Momačko veče trebalo bi da ispriča pet inđividualnih priča o Ijudima koji kruže noću gradom zabavljajući se, a što je razultat te zabave. To ne ruši pravilo kojc kaže da je osnovni zakon teksta da priča o glavnom junaku, a da sve ostale ličnosti samo potpomažu priči o glavnom junaku. Čarli bi i daljc ostao glavni junak, a ostalc čctiri priče, nezavisne kao što bi bilc, postojalc bi samo u okviru glavne linijc pričc o glavnom junaku. Ipak, u

194