RTV Teorija i praksa

međimarodnu manifestaciju; kao i odgovarajućih institucija SR Srbije koje su pomogle realizaciju ideje. Potrebno je pomenuti i učešće putem sponzorstva i benificiranih cena nekih od najvećih beogradskih radnih organizacija: JAT, Inex, Studentski centar itd. koje su potvrdile tradicionalnu vezu privrede i kulture. Pošto se Evropska letnja filmska škola pokazala kao element stvaranja jedinstvenog jugoslovenskog kultumog prostora, istovremeno je doprinela i evropskom ujedinjenju. Studenti polaznici su predstavljali kompaktnu grapu koja je dobro sarađivala i međusobno se pomagala i tako postavila temelje za neke od budućih intemacionalnih projekata. Posebno zadovoljstvo je bilo prisustvo studenta iz Tel Aviva, prestonice jedne od retkih zemalja sa kojom još nemamo diplomatskih odnosa. Umetnost i obrazovanje su i ovog puta kao i bezbroj puta ranije postali dalekosežniji i avangardniji od diplomatije i spoljnopolitičkih odnosa. Interesantno pitanje koje će sigurno svako postaviti je kvalitet ostvarenih vežbi. Čini nam se da procena nije tako jednostavna. Polaznici su uglavnom bili studenti završnih godina studija, koji su došli u majstorsku radionicu sa već temeljnim poznavanjem rediteljskog zanata i donekle uobličenim stilom. Svaki student je odavao karakter škole i materijalno-tehničke opremljenosti uz koju je navikao da realizuje filmove. Beogradska škola je bila prilika za stvaranje u novim uslovima az nove sugestije, za doterivanje stila i razradu lične stvaralačke filozorije. U okviru ovih premisa razultati svakog od studenata su specifični. Dok film Aleksandra Kudinova (VGIK - Moskva) Let's speak the Russian govori na lirski duhovit način o problemima komunikacijeu nepoznatom gradu, film Ejtana Foksa (Tel Aviv - Izrael) predstavlja vrstu filmskog dnevnika o dvonedeljnom kursu. Studijske vežbe studentkinje Medlin Foks iz Londona i studenta iz Lođa Lukaša Karvovskog daju kontrastnu sliku stila rada i životnih priča. Uglavnom ujednačenog doraeta, čini se da ova grupa studenata predstarlja prosečnu klasu režije velike evropske škole, gde su neki malo bolji, neki malo lošiji, ali svi obećavaju i daju nade za budućnost. Ako neko od

224