RTV Teorija i praksa

podjednako zastupljena lica svih zanimanja, gođina, obrazovanja i nacionalnosti i oba pola. U scdmici u kojoj je obavljeno istraživanje .Barometar medija 89" nije emitovana nijedna od navedenih emisija TV Beograd, TV Sarajevo i TV Zagreb, pa nije moguće upoređiti podatke o njihovoj gledanosti dobijene našim istraživanjem sa podacima iz .Barometra medija" UČESTALOST EMITOVANJA .ŠVENKA" Mada se Švenk emituje relativno retko (osam puta godišnje), izgleda da to njegovim gledaocima ne smcta više od tri čctvrtine njih smatra da je ovakva učestalost emitovanja dovoljna. Zapaža se aa su među onima koji se takvom učestalošću zadovoljavaju uglavnom podjednako zastupljeni gledaoci svih kategorija i oba pola. Skoro čctvrtina gledalaca želi da se Švenk emituje češće nego sada. Učestalošću ove emisije mahom nisn zadovoljni studenti, učcnici i radnici; gledaoci mlađi od 25 godina; Rusini i oni koji su se izjasnili kao Jugosloveni. Zanimljivo je da vclika većina ovih gledalaca smatra da Švenk treba emitovati jednom mcscčno, dok je malo onih koji bi hteli da ga glcdaju čcšćc. Ovo navodi na pomisao da glcdaoci intuitivno osećaju da je poruka dokumcntarnog karaktcra (pa, dakle, i poruka dokumcntarne emisijc) trajna, ili bar trajnija nego poruka informativnog karaktcra (Topolovački 1988, 120), zbog čega je za Švenk sasvim prihvatljiva učestalost emitovanja jednom u mesec dana. TEMATIKA U EMISIJI .ŠVENK" Poznato je da feljton predstavlja popularni žanr čija „рошка nije efemerna i trenutačna... već opštim sadržajem svoga dokumenta nudi gledaocu kompletniji i trajniji doživljaj" (Topolovački 1979, 72-73). Televizijski feljton, osim toga, gleđaocima na lak, razumljiv, popularan i dostupan način prezentira interesantne podatkc. Da bi feljton ispunjavao svoju funkciju, njegov sadržaj treba da bude atraktivan, a teme o kojima govori treba da budu i zanimljive i raznovrsne.

122