RTV Teorija i praksa

ovakva koncepcija ima opravdanja јсг je podržavaju gotovo dve trećine gledalaca, među kojima dominiraju mlađc i radno aktivne osobe. Ipak, čini se da ima smisla razmišijati i o dclimičnoj promeni koncepcije Švenka, јег preko četvrtinc gledalaca smatra da on trcba da sadrži manji broj dužih priloga. Ovakav stav češće od ostalih ispoljavaju mlade domaćice uižcg obrazovanja. Nepuna desctina gledalaca misli da Švenk trcba da bude monotematski. Mcđu pobornicima monotematske konccpcije najviše ima najobrazovanijih (daklc rukovodilaca, stručnjaka i umctnika) pripadnika naroda čiji je matcrnji jezik srpskohrvatski. NAČIN PREZENTACIJE U EMISIJI .ŠVENK" Kao što jc poznato, fcljton po načinu kazivanja možc biti i dijaloški i monološki (Topolovački 1979, 73). Švenk koristi obe ove forme, ali ncšto češćc monolog (iskazc aktcra dogadaja o kojima jc u cmisiji rcč). Ovakav način prczcntacijc nailazi na puno odobravanjc apsolutnc vcćinc auditorija. Nczadovoljnika, dakle onih koji prcdlažu nckc drugc formc kazivanja, je u proseku vrlo malo (4%), ali ih u nckim grupama ima dosta. Mcđu rukovodiocima, stručnjacima i umctnicima ih ima, na primcr, čak 27%, mcdu licima starim od 45 do 54 godinc 11%, mcđu Rusinima 13%, a mcdu glcdaocima najvišcg obrazovanja 18%. Većina glcdalaca ovih obclcžja predložila jc da sc u okviru Švenka organizuju tematski razgovori, dok su sc ostali oprcdclili za šire uvodcnjc intcrvjua o odrcđenim tcmama koji bi obuhvatili višc ličnosti. Podaci o glcdanosti Švenka potvrđuju ispravnost onoga što je, dodušc u drugom kontckstu, konstatovao Popović (1981, 34): .... tclcvizijajc cfikasnošću i ncposrcdnošću svoga dclovanja doscgla duboku, izražajnu i angažovanu poziciju u oblasti dokumcntarnog programa. Timejc pobudila široko intcrcsovanjc auditorija za programe dokumcntarnog karaktcra." Osim toga, trcba rcći ito da

124