RTV Teorija i praksa

које suvcrcno, neosnovano i nclogično vlada na našoj tcleviziji. To sc jcdino može učiniti izjcdnačavanjem njcgovog antorskog doprinosa na nivo bar ekvivalentan doprinosn sccnografije i kostima, kao što je to slučaj u svim inostranim ccntrima. Težnja za savremenim likovnim dostignućima televizijske slike ostaće uzaludna ako se übuduće ne prilazi radikalnim merama u stvaranju uslova za odgovarajući tretman svctlosnc komponente na nivou televizijske fotografije. Potrebnoje dati mogućnost onimakoji stvarno realizuju svetlosnom postavkorn fakturu telcvizijske slike, da imaju, kao njeni autori - direktori televizijske fotografije - u svojoj kompctenciji kompletnu kontrolu refleksivnosti snimanc scenc. Na taj način eliminisali bismo još uvek uobičajeno proizvoljno osvetljavanje objekata u studiju i omogućili da se slika na ckranu stvara kroz kompoziciju kadra, vodcći računa kako o krcativnim tako i o fotografsko-clcktronskim paramctrima. Na ovom nivou trctirana tclcvizijska slika dobiće svoju punu artističku snagu, njcna umctnička forma imaćc kompletnu vizuclnu vrcdnost, što svc u krajnjoj liniji čini doprinos osnovama modcrnog likovnog izraza u dinamičnom razvitku tclcvizijskog mcdija.

157