RTV Teorija i praksa

Đorđe Malavrazić

~PRIX ITALIA" '89

Porcd toga što jc najstarije i najuglednije, fcstival ,Prix Italia", mada ovc gođine svcdcn na dvanaest dana, i dalje je najduže mcđunarodno radio-telcvizijsko takmičcnje tokom kojcg sc obično smcni nckoliko generacija posmatrača i učcsnika. Apsolutni uvid u razuđenu festivalsku cclinu, sastavijenu od paralclnih radiofonskih i televizijskih scansi i vclikog broja stručnih skupova, izložbi, prcmijcra knjiga i drugih propratnih manifestacija, izmiče doslovno svima, a možda najviše članovima šcst zvaničnih žirija, koji su od početka do kraja zatvorcni u po jcdnom studiju. Sasvim je suprotna sudbina akrcditovanih novinara, јсг oni stižu svuda i nigde, zavisno od sopstvcne cnergije i sposobnosti upijanja raznolikih dogadaja. Najbrojniji su, medutim, autori i urcdnici koji po pravilu prate ,svoju" takmičarsku katcgoriju, što im omogučava saglcdavanjc sopstvcnog mcsta u svctskoj konkurcnciji i biranjc pojedinih vidcnih ili čulih dcla za repcrtoar vlastite kuće. Najzad, na sam kraj, na zascdanjc Gcncralne skupštine, dolaze dclcgati iz svih zcmalja-učcsnica koji, u vclikom broju slučajcva, uišta od prcdstavljcnih dcla niti vide niti čuju, ali donosc odluke značajnc za način odvijanja festivala u cclini. Jezgro ovog glomaznog tela čine, medutim, iskusni i dobro obavcštcni članovi Radne grupe, koji u pcriodu

192