RTV Teorija i praksa

Za mlađe od 15 do 20 godina otvorio je prozor u Evropu. Deset časova nedeljno namenjeno je otkrivanju novih talenata. Sedmično se za mlade emituju: a) tri magazina ('Dinamo koji mlade upoznaje sa umetnošću i književnošću; Zamisli - hronika o evropskoj omladini; Megambc odslikava sve evropske muzičke trendove); b) niz naučnih programa; c) izbor najboljih televizijskih programa namenjenih koledžima i univerzitetima. Programi za mlade emituju se na nemačkom, engleskom, španskom i francuskom jeziku. 4 Evropski televizijski program kulturnog sadržaja, zamišljen za emitovanje putem satelita, „spustio se na zemlju”. Od 3. februara 1990. godine ~La Sept” je počeo da emituje svoje emisije subotom od 15.00 do 24.00 na FR 3. Direktor programa Žerom Kleman (Јегбше Clćment) tom prilikom je izjavio: Što se subotnjeg programa tiče nikada nećemo imati više od 3% do 4% gledalaca. Međutim, mi i ne želimo svoj uspeh da procenjujemo na osnovu pokazatelja AUDIMAT. 5 Prilikom razmišljanja o programu koji se emituje subotom uveče, kada ostali kanali u Francuskoj uglavnom daju zabavne programe, nastojaćemo da publici sistematično pružamo program visokog kvaliteta. 6 Početkom 1990. godine ~La Sept” je počeo da se usmerava na koprodukcije. U tom smislu napravljen je niz ugovora. Najznačajniji u tom momentu bili su ugovori sa „Channel Four” za pripremanje dokumentarnih emisija. 7 Proizvodi i dokumentarne emisije sa kapitalom grupe Havas, kao i sa kompanijom Air France. 8

4 ~La Sept”, prospekt TV kanala, Pariz, 1990. 5 I%= 494.000 osoba starijih od šest godina („Figaro”, 6.11 1990). 6 „Telerama”, br. 2090, 1990. 7 Saopštenje Mišela Antonioza, pomoćnika generalnog direktora ~La Sept” na Festivalu JRT u Neurau, maj 1990. 8 ~Le Monde”, 5. maj 1990.

102