RTV Teorija i praksa

Nataša Mihajlović

ANALIZA REKLAMNIH PORUKA NA TELEVIZIJI BEOGRAD

Televizijska reklama, zbog orijentacije na tržišni način privređivanja, kao i zbog razvoja i komercijalizacije programa, sve više privlači pažnju proizvođača roba, Ijudi zaposlenih u TV mediju, naučnika i istraživača iz različitih oblasti društvenih nauka i drugih. Između ostalih i psihologija, kao primenjena nauka, nalazi sve više mesta u oblasti ekonomske propagande u svim aspektima i fazama - od idcje, preko oblikovanja do plasiranja reklamne poruke. Jedan od zadataka ove naučne discipline su i istraživanja koja se pre svega odnose na ispitivanje stavova prema reklami privrednika koji naručuju spotove, ispitivanjc gledanosti spotova, mišljenja i stavova gledalaca o njima, kao i ispitivanje efekala reklama sa stanovišta prodaje roba i usluga koje se preporučuju. U toku istraživanja i bavljenja reklamom uopšte, zanemarivan je jedan značajan aspckt - sam sadržaj reklamne poruke na televiziji. U vezi sa tim interesantno je videti koliko se, prilikom emilovanja spotova, koriste u nauci poznate prednosli koje omogućavaju optimalne efeklc na gledaoca. Ovo istraživanje je sprovcdeno upravo da bi dalo ncke odgovore na pitanja koja sc mogu poslaviti u vezi sadržaja rcklama sa stanovišta korisnosti:

115