RTV Teorija i praksa

1. koliki je broj spotova koji gledaoci mogu da vide u jednom vremenskom intervalu na televiziji, 2. koliko je prosečno trajanje spota, 3. koje vrste su proizvodi i uslugc koje se reklamiraju na televiziji, 4. koje je poreklo proizvoda i usluga koje se reklamiraju na televiziji, 5. koje su tehnike zastupljene u pravljenu reklamnih poruka, 6. koje vrste spotova se prikazuju na telcviziji i 7. da li su spotovi selektivni ili ne. Ovo istraživanje je eksplorativnog karaktera i zamišljeno kao snimak sadržaja ekonomsko-propagandnog programa, da bi otvorilo neka nova pitanja i dalo mogućnosti za dalje i dublje proučavanje reklama i njihovih efekata. Sprovedeno je u toku 1989. godine. Iz celokupne ponude ekonomsko-propagandnog programa uzete su za analizu najgledanije emisije u trajanju od mesec dana (oktobar 1989. godine). Vreme emitovanja je 19.15 i 20.00 sati, na Prvom programu TV Beograd. Na osnovu istraživanja programa i auditorija 1 pokazalo se da su ove dve emisijc, od svih emisija reklama, najgledanije, jcr se emituju u terminu kada se TV program najviše gleda. Metod istraživanja je analiza sadržaja reklamnih poruka na telcviziji, a jedinica analize je spot. Reklame su snimljene sa TV programa na video-kasete i matcrijal je naknadno kodiran. UKUPAN BROJ I DUŽINA SPOTOVA U dve večernje emisije reklama koje se emituju pre i posle Dnevnika 2 Televizije Beograd, u toku mesec dana, prikazan je slcdeći broj spotova:

1 „Zastupljenost na programu i odnos glcdaiaca prcma reklamnim emisijama na tcleviziji”, Izvcžlaj i analize za poschnc svrhc, hr. 16, R'FV Reograd, 1988, 1989.

116