RTV Teorija i praksa

6. Vrste reklamnih poruka na TV Beograd su sleđeće: na prvom mcstu po zastupljenosti su reklame sa spikcrom, zalim dramatizacija, na trećcm mestu je demonstracija sa velikim padom prisutnosti u odnosu na prve dve vrste reklama. Slede telop, pevana reklama, reklama-podsetnik. Dve vrste spota koje su najmanje zastupljene na ekonomsko-propagandnom programu su svedočanstvo i dokumentarna reklama. lako se u emisijama najviše korisli reklama sa spikerom koja se pokazala korisnom zbog prisnosti i neposrednosti u komunikaciji sa potrošačem, trcbalo bi obratiti pažnju na svedočanstvo i demonstraciju. Ove dve vrste spotova inostrani propagandisti posebno preporučuju kao naročito efikasne u prodaji proizvoda i usluga. 7. Kada posmatramo seiektivnost reklama možemo videti sledeće: najprisutnije su neselektivne reklame, a selektivne se nalaze na drugom mestu, mada njihova prisutnost nije mnogo manja od neselektivnih spotova. Selektivne reklame se raspoređuju na sledeći način: najviše ima strogo selektivnih spotova (namenjenih najužem krugu potrošača), zatim reklama namenjenih deci, pa ženama. Najmanje je reklama koje preporučuju proizvode isključivo za muškarcc. U strogo selektivnim reklamama su sc pojavilc slcdeće grupe potrošača kojima su namenjcni proizvodi koji se preporučuju: na prvo mesto su izbile reklame namenjene Ijudima sa zdravstvenim problcmima. Slcde spotovi za poslovne Ijude, na trećem mestu su reklame namenjene Ijubiteljima muzike, po zastupljcnosti su dalje spotovi za vozačc, Ijubitcljc sporta, Ijudc koje zanima politika. Na poslcdnja dva mcsta po prisutnosti su reklame namenjene poljoprivrcdnicima i TV pretplatnicima. Broj neseleklivnih i selektivnih rcklama je približno isti u ekonomsko-propagandnom programu, ali bi ipak trcbalo voditi računa da su najcfikasnije onc kojc su namcnjene užcm krugu potrošača, mada je ovakav način izrade propagandnc porukc nesumnjivo skuplji.

129