RTV Teorija i praksa

Konačno, prve nove reči: Radio Data System (RDS) ne samo da su izgovorene već su postale i stvarnost. JEDANAEST TEZA O RDS: 1. U susret svim fazama uvođenja RDS izvršiti specijalizovana i kontinuirana istraživanja uditorija, kako bi i u našoj radio-difuziji omogućili potpunije definisanje kako funkcija (vrsta programa, radio-teksta dodatnih...) tako i drugih strateških opredeljenja. 2. Realizovati dodatna istraživanja za komercijalnu funkciju RDS u cilju njihove prioritetne realizacije (radio-pejdžing i druge). Izaći iz tradicionalne filozofije radija i graditi novu celovitu marketinšku orijentaciju radija, ne shvatajući je samo u komercijalnom značenju. Otvoriti i pravna/zakonska i druga pitanja u vezi sa ostalim javnim službama. 3. U pripremi za primenu i uvođenje RDS u svim radio-difuzim organizacijama formirati stručne ekipe sa praktičnim i razvojnim zadacima. Obuhvatiti timove programskog, tehničkog i tehnološkog profila. 4. Značajno je sagledati sve relevantne izvore informacija za funkcionisanje RDS, kao na primer: AMS, hidrometereološke službe, službe javnog saobraćaja, javne sigurnosti i druge. 5. Sagledati neophodne promene u organizovanju redakcija. U prvoj fazi uvođenja RDS nema većih zahteva, a u ostalim fazama će se nametnuti pitanje RDS redakcije, RDS deska i druga. 6. Programsko redefinisanje svih programa i programskih struktura u uslovima RDS i njegove masovne primene. 7. Novinar na radiju u uslovima RDS će biti ne samo specijalista sposoban da vlada hardverskim sistemom već i kljućni kreator programskih funkcija. 8. Posebno će se aktuelizovati pitanja novinarskih žanrova u funkciji razvoja elektronskog medija i RDS retorike. U tom pravcu su neophodni i odgovarajući eksperimenti kako u radio-difuznim organizacijama tako i u saradnji sa kompetentnim organizacijama.

94