RTV Teorija i praksa

Vanda Krajinović

TEORIJSKI OKVIRI POJMA MEDIJSKE „POPULARNE KULTURE”

Uprocesu konstruisanja smisla, razmenske i upotrebne vrednosti zavise od simboličke vrednosti koju poruka sadrži. Simbolički karakier prakse je dominantni elemenat iako ne jedini. 1 Stjuart Hol Očekujući dolazak Majkla Gureviča (Gurevich) na drugi dubrovački seminar o istraživanju u novinarstvu, prisutni naučnici komunikacija su se nadali da će stići do atraktivnog teorijskog razmršenja čvora koji danas, još uvek, predstavlja pojam popularne medijske kulture. Gore citirana knjiga ostala je ključno štivo na svim anglo-američkim univerzitetskim studijama medija i komunikacija i kao takva izaziva svetsku pažnju. U oblasti istraživanja medija za ovu problematiku možda najodgovorniji jesu Hol i Rajmond Vilijams (Williams) ali su ih u Dubrovniku maja 1990 „zamenjivali” američki profesor, autor Džon Fiske (Fiske) i jedan od urednika časopisa „Media, culture, society”, britanski profesor Kolin Sparks (Sparks). Iz proizašlog okršaja tematiku su odveli do mudrog kompromisa skandinavski, australijski i mladi američki naučnici, koji su uz aklivno učešće bugarskog

l Stuart Hall, „The rediscovery of ’ideology’: relurn of the repressed in media studies”, Culture, Society and the Media, ed. Michacl Gurevish & al., Methuen 1982, London.

123