RTV Teorija i praksa

stolovi i stručni sastanci. Prirodu tog paralelnog toka odredila je ove godine geografska pozicija i istorija građa-domaćina, koji je od davnina most između različitih civilizacija i kontinenata. Tako je četrđeset drugo izdanje festivala dobrim delom obeleženo Konferencijom evropskih i severnoafričkih televizija zemalja mediteranske regije. Organizacija CIRCOM uzela je za temu svog redovnog godišnjeg zasedanja „Nova ukrštanja u TV industriji”, a Zajednica mediteranskih univerziteta organizovala je skup o ulozi i statusu žena u masovnim medijima. Naposletku, u zvaničnom programu manifestacije našao se i sastanak urednika za kulturu austrijskog, mađarskog, italijanskog i jugoslovenskog radija, posvećen zajedničkim inicijativama, razmeni emisija i drugim oblicima saradnje. Takmičarsko jezgro iz godine u godinu zadržava isti osnovni oblik, određen koncepcijom da se za ~Prix Italia” biraju, saglasno slovu Statuta, najreprezentativnija dela, čija je mera vrednosti „izvrsnost kvaliteta”. Istina, tokom poslednje dve godine, posle promene generalnog sekretara, bilo je određenih potresa i nastojanja da se prekine linija četiri decenije dugog kontinuiteta. Svedeno na suštinu, glavno pitanje je glasilo: da li će ~Prix Italia” sačuvati karakter pretežno umetničke manifestacije ili če se više orijentisati ka popularnim i tržišno isplativim žanrovima? Tradicionalno, takmičenje na ~Prix Italia” odvija se u elitnim kategorijama: đramskoj, dokumentarnoj i muzičkoj. Priželjkujući, verovatno, publicitet i komercijalni uspeh jednog lakše usmerenog festivala, organizatori su se u jednom trenutku, svojim projektom reforme, okrenuli većinskim i danas, za široku publiku masovnih medija, najatraktivnijim žanrovima, među kojima prva dva mesta nesumnjivo drže vesti i zabava. Takav projekt novog Sekretarijata RAI naišao je, međutim, na gotovo jeđnodušan otpor međunarodnih tela festivala - Generalne skupštine i eksperata koji sačinjavaju komisije za pojedina područja radio i televizijskog stvaralaštva. Ima se

168