RTV Teorija i praksa

utisak da su argumenti ove strane, posle razdoblja burnih, a ponekad i nervoznih rasprava, danas konačno prevagnuli. Praktično jedina promena, sa kojom se početkom ove godine ušlo u mirne vode saglasnosti, jeste preformulacija žanra televizijske muzike, koji je sada nešto šire koncipiran: music and arts. Sve ostalo, kada je o koncepciji reč, ostaje po starom, pa više nema sumnje da će ~Prix Italia” i übuduće imati karakter mesta na kome se izlažu i vrednuju dela osobene rađio i televizijske umetnosti, ili bar ostvarenja proistekla iz velikih autorskih ambicija i izrazito kreativnih namera. Tako je, uostalom, bilo i u Palermu. TELEVIZIJA lISTORIJA Saglasno zamisli o zvučnoj i vizuelnoj antologiji svega najboljeg ~Prix Italia” nije na prvom mestu festival novih tendencija, usmeren ka praćenju stalnih pomeranja i preispitivanja granica radiofonske i televizijske umetnosti. Čak bi se pre moglo reći da festivalom dominiraju klasični estetički kriteriji i, verovatno u vezi sa tim, stvaraoci i članovi žirija iz starijih generacija. Već dugi niz godina primetan je izostanak određenih istraživačkih škola i kreativnih ličnosti koje, kao Klaus Šening, otelovljuju duh medijskog eksperimenta. Ako festival nije posvećen avangardnom i modernom, medijske novine se ipak na njemu neizbežno odražavaju, jer je to deo opšte slike radio i televizijskog stvaralaštva u svetu. Ove godine još jednom se potvrdilo da su kategorije radiofonske i televizijske muzike, kao mesta ukrštanja različitih žanrova i umetničkih postupaka, najotvorenije za inovaciju i nekonvencionalnu različitost. Poscbno je to bio slučaj sa televizijskom muzikom koja je, u potrazi za samom sobom, iskoristila mogućnosti novih tehnologija, obeleženih nazivima „televizija visoke definicije”, „kompjuterski vođene kamere” i ~Paintbox”. Tako su nastala ostvarenja koja se zaisla ne mogu realizovati van ovog medija, na primer filmskim postupcima, što znači da sc tclcvizijska muzika - po

169