RTV Teorija i praksa

2. zainteresovana publika, tj. gledaoci koji su bar 3 minuta pratili jutarnji program, iznosila je 5 200 000 za BBC i 3 300 000 za TV-AM. TV-AM (Društvo Nezavisne britanske televizije) je možda jedina televizija na svetu koja emituje programe samo u vreme doručka. Njegov program Dobro jutro, Britanijo emituje se od 6.15 do 9.25 radnim danima, a od 6.55 do 9.25 subotom i nedeljom. 7 Procenat gledanosti i finansijski rezultati su veoma zadovoljavajući. U prve dve godine TV-AM je imao gubitak od 20 miliona funti sterlinga, kasnije suficit od 7,5 miliona godišnje da bi 1986/87. godine dostigao prihod od oko 40 miliona funti sterlinga. Dobro jutro, Britanijo živi od reklama a propaganda prehrambenih proizvoda glavni je izvor prihoda. Gledanost njegovih programa od ranog jutra iznosi 15% dok je Vreme doručka BBC sa 8% na drugom mestu. Broj gledalaca jutarnjih emisija u Vel. Britaniji stalno se povećava. Većinu gledalaca ovih programa čine činovnici, sitni trgovci, intelektualci, kvalifikovani radnici i Ijudi slobodnih profesija. Gledaoci su zainteresovani za specijalizovane emisije, kao što je, na primer, Novčane stvari (Мопеу Matters), koja gledaoce uvodi u finansijske poslove. Ispitivanje auditorija daje sledeće podatke o trajanju dnevne gledanosti: 17% publike TV-AM gleda program najmanje 2 sata, dok 58% prati program bar jedan sat. Bez sumnje, glavni razlog „uzleta” kanala je dolazak Australijanca Brusa Džindžela na mesto generalnog direktora, u maju 1984. godine, od kada je procenat gledanosti počeo da raste. U to vreme počele su da se polažu nade u reklame. Iskustvo novog generalnog direktora (zauzimao je odgovorna mesta u australijskoj i britanskoj televiziji) imalo je uticaja na program. »Ono što u početku nije bilo dobro u programima TV-AM” - izjavio je - ~to je što smo se u jutarnjim programima zadovoljavali emitovanjem programa sličnog onom u večernjim satima. Potrudio sam se da

7 David Keighley, ~Quatre annćes pour TV-AM”, „Rcvue dc rUER”, br. 1, 1987, Ženeva.

99