RTV Teorija i praksa

Amerikanaca prati TV program ujutru. Oni koji ne uključuju TV ekrane (njih 77%) slušaju radio ili se ujutru lišavaju bilo kog sredstva informisanja. Jutarnji TV programi ostvaruju dobit, čak i u CBS koji ima najmanji broj gledalaca. Na ovim programima emituju se reklame: od laksativa do motora Honda. Propagandisti nude sve što može da se zamisli. Reklamne tarife vrlo su visoke: od 8 500 do 25 000 dolara po oglasu od 30 sekundi. Poslednjih godina programski stručnjaci u SAD nastoje da pronađu model programa ili emisija kojim bi privukli veći auditorij. Ozbiljno razmišljaju i o specijalizovanim emisijama. AUSTRALIJA - 1967. GODINE Jutarnji programi u Australiji počcli su da se emiluju 1967. godine 4 . VELIKA BRITANIJA - 1983. GODINE BBC (British Broadcasling Corporation) je 17. januara 1983. godine počeo da emituje jutarnji program Vreme doručkn (Breakfast Time).' Odmah zatim je Četvrti kanal - TV-AM-1. februara iste godine glcdaocima pružio svoj program Dobro jutro, Britanijo (Good Morning Britain). Posle jednog semestra emitovanja jutarnjeg programa, tokom sedmice od 11. do 17. jula 1983. godine rczultati gledanosli bili su sledeći: 0 1. prosečan broj gledalaca ncdeljno u najgledanije vreme, između 6.30 i 9.30 časova bio je 1 500 000 osoba za BBC, a 600 000 za Čctvrti kanal. Subotom, kada je samo TV-AM emitovao svoj program. maksimalan broj dostizao je 1 400 000 glcdalaca, a 700 000 ncdcljom;

4 „Bonjour, le monde", Conference internationale sur la tćlćvision malinale, „Revue de rUER", br. 1, 1987. 5 James Bredin, ~La tćlćvision du pctit dćjeuner s'installe en Grande Bretagne”, „Revue de I'UER", br. 5. 1983. t> AGB for Broadcasters Audience Rescarch Board.

98