RTV Teorija i praksa

pritisnula Azrine grudi. Ne znam šta je tačno uradila ali se odjednom, na našu radost, začuo zvuk koji nije bio ni predenje niti mjaukanje ali koji je akustički bio izuzetno zanimljiv. Mačka je trenutno postala neobičan instrument na kom je njena gospodarica, moja luckasta studentkinja, počela da... svira. Lako joj je pritiskivala grudi, a Azra je, ne znam da li iz zadovoljstva ili u znak protesta, tiho kmečala ili se možda i ona smejala. Kao mačka Luisa Kerola. Taj smo zvuk kasnije, u montažnom postupku, pošto smo ga prethodno obradili, upotrebili kao „duvačku deonicu”. Molim da se ovaj stručni izraz shvati kao žargonsko izražavanje mada se, istini za volju, Azrino stenjanje može jeđino uporediti s nekom limenom duvaljkom, trombonom, recimo. (Odlomakiz Govora faune. Kratko.)

Тако је nastao Govor faune. Kada je Acustica International objavila konkurs ja sam našu kompoziciju poslao konkursnoj komisiji uz jedan pledoaje manje naivan od maločas pomenutog. Nije bilo potrebno da se slvari pravdaju i objašnjavaju logikom sadržaja, pogotovu ne nekakvim ideološkim ili humanističkim obrazloženjima. Inicijator i organizator Acustica Inicrnational je gospodin Klaus Šening (Klaus Schoning) iz WDR Keln. Sa puno razloga se usudujcm da ovog čovcka, za neku buduću enciklopediju novih umetnosti, nazovem Djagiljevom ars akustike.

125