RTV Teorija i praksa

reč Radio-drama. Vinko Globokar i Mauricio Kagel govorili su o radio-drami u više medija. Prva Acustica International uspela je, na vrlo celishodan način, da sumira petnaestogodišnji rad, vrlo smišljeno, kako uostalom i priliči tradidji nemačke kulture i naroda. Napor sistematski, istraživački i pronalazački, stvaralački trud koji se odvijao oko zvučne laboratorije Zapadnonemačkog radija - zapadnonemačkog u značenju geografskom, teritorijalnom a ne geopolitičkom, za razliku od Jugozapadnog, na primer, Stidwestfunk, sa sedištem u Baden-Badenu - polako plaveći i osvajajud nove prostore akustičke umetnosti. DESET DANA U STUDIJU WDR Pobedom na konkursu Acustica International projekat Faunophonia Balcanica obezbedio je moćnog producenta, Westdeutscher Rundfunk. U međuvremenu, Radio Beograd je prihvatio ponudu o koprodukciji pa je preostalo samo da nam Dramski program isplanira studio kako bismo otpočeli rad. Nameravali smo da odbir materijala, montažne pripreme, osnovne dramaturške i druge radnje na kompoziciji obavimo u Beogradu, finalnu obradu u Kelnu. U proslavljenu „desetku” ušli smo nekoliko meseci kasnije, sredinom leta, ton-majstor, ja i mnoštvo životinja sa traka ali i poneka živa domaća zver. (Blejanje ili meket ili skičanje svinjčeta. Oduženo. Ili snimak jedne od životinja iz zoo-vrta. Ukoliko bude bilo potrebno, ove efekte mogu propratiti objašnjenjima ađ. lib.) Dramski program WDR obezbeđivao nam je deset punih dana uz najbolju moguću ekipu. Uslovi dovoljni da se mnogi projekti ne samo započnu nego i dovrše. Ja sam, međutim, strahovao da bi nam i najmanja žurba u nemačkom studiju mogla pokvariti radno raspoloženje, bila na štetu cele zamisli. Našli smo se, posle dugog iščekivanja, pred ostvarenjem nečega što je više od decenije bio tek povremeni research u jednoj od oblasti

132