RTV Teorija i praksa

traku ove radio-drame snimala je televizija i emitovala u direktnom prenosu za svoje gledalište. A istovremeno ova radio-drama emitovana jeu radio-programu. Rrrrr... radio-drama ojednoj radio-fantaziji tako je postala jedan od prvorazrednih multimedijalnih događaja prve Acustica International. Posle jednog čitanja Orvela Mauricija Kagela izvedena je takođe u „Noćnoj muzici WDR” a übrzo zatim na Holandskom festivalu kao svetlosno-prostorna radio-drama i u Bremenu na „Рго musica nova” kao radio-drama-scenski prikaz, takođe na otvaranju „Štajerske jeseni” u Gracu i na „Gasteig” u Minhenu. U „Noćnoj muzici WDR” izvedena je i radio-drama Vinka Globokara Individuum Collectivus 13 C mal 8 kao komad za magnetofonsku traku sa improvizacijama uživo i Raport Sonore Huana Aljendea Blina, kao prostorno-zvučna radio-drama sa preko 16 zvučnika. Ili Kratka istorija civilizacije Gerharta Rima kao klavirski koncert uz magnetofonsku traku. Radio-drama u više medija. Na izgled paradoks; radio-drama kao autonomno akustičko delo za radio i istovremeno inicijalni deo jednog višemedijalnog događaja. U tom rasponu nalaze se mogućnosti i ograničenja. U jednom sažetom izvodu iz rada Hčrspielstudija na prvoj Acustica International predstavljeno je preko dvadeset radio-drama većinom u multimedijalnom obliku, neke od njih po prvi put. Na pet otvorenih sastanaka držana su predavanja i vođeni razgovori uz učešće autora i naučnika koji su imali bitnog udela u razvijanju teorije radio-drame ostvarujući saradnju u brojnim za takav rad specijalizovanim emisijama. Počelo se sa istorijom akustičke umetnosti Huana Aljendea Blina i Rajharta Dela i jednim esejom Hajnc-Klausa Mecgera o preimućstvu nevidljivosti. Helmut Hajsenbitel, Rudolf Frisijus, Gerhard Rim i Henri Šopen bavili su se odnosom govora i muzike. Diter Šnebel izložio je svoj novi radio-dramski-projekat, Džon Kejdž je izložio jedan filozofsko-poetski tekst, mesostisch strukturisan kroz

131