RTV Teorija i praksa

Opere u Frankfurtu), u savremenom i izvanredno opremljenom studiju, kao i koncert u izvanrednoj akustici sale Filharmonije, omogućili su mi da iz neposredne blizine sagledam sve probleme i prednosti jednog ovako kompleksnog i složenog digitalnog snimanja. DRAMSKI STUDIO Posle nedelju dana boravka u Filharmoniji i digitalnom studiju, dalji program mog boravka u Kelnu obuhvatao je i posetu meni dobro znanom dramskom studiju WDR. Studio za snimanje dramskih programa u WDR (Horspiel studio), zapravo je kompleks velikog studija sa dve tehnike i on je prvi koji je u sklopu velike rekonstrukcije glavne rađijske zgrade WDR bio završen početkom leta 1986. godine ; Tada je Hčrspiel program, na čijem se čelu nalaze Pol Šultes i Klaus Sening, ргеко EBU (Evropske radio-unije) pozvao pet radijskih ekipa iz Evrope da u tom tek renoviranom studiju naprave program - svoje radiofonsko viđenje impresionističke slike Ulica ulazi krozprozor Umberta Bočonija. U ekipi iz Radio Beograda bili smo tada reditelj Darko Tatić i ja, i od tada, zahvaljujući poznanstvima ostvarenim tom prilikom svaki moj boravak u Kelnu počinje i završava se u tom studiju. Posle toga, još nekoliko puta sam poslovno boravio u Hčrspiel studiju, poslednji put prošle godine u aprilu, kada sam sa Arsenijem Jovanovićem radio Zvučni testamentplanine Atos, poslednju u nizu koprodukcija WDR - Horspiel programa i Dramskog programa Radio Beograda. Moja poseta zbila se u vreme realizacije jedne od ukupno četiri produkcije za ovogodišnji Acustica International, veliki bijenalni konkurs koji organizuje WDR - Hdrspiel program. „Duhovni otac” ovog konkursa je dinamični, pun ideja i veoma inspirativni urednik Horspiel studio WDR 3 (odnedavno Studio Akustiche Kunst) Klaus Šening. Ovaj internacionalni konkurs zasnovan prvenstveno kao multi-lingval ili non-verbal program, dobili su, u konkurenciji više od stotinu autora iz celog sveta, autori Džon Rouz iz

180