RTV Teorija i praksa

digitalnim 24-kanalnim magnetofonom Sony PCM 3324. Kompatibilitet sa ostalim studijima WDR omogućuju analogni stereo-izlazi za radio i TV, kao i dva analogna stereo-magnetofona Telefunken, M-15A. Dvorana Filharmonije u Kelnu svojevrsni je „hram” muzike u kome nastupaju ugledni svetski orkestri i solisti, i čija imena pružaju izvanredne muzičke doživljaje kako za posetioce koncerata tako i za ekipe producenata i ton-mastora koji ove koncerte snimaju. Kako se moje ovogodišnje prisustvo u Kelnu poklopilo sa gostovanjem velike španske operske dive, mecosoprana Tereze Bergance, bio sam prisutan u studiju cele sedmice od 2. do 6. aprila u vreme proba i snimanja. Die Dame Tereza Berganca imala je najpre probe sa WDR Simfonijskim orkestrom dva dana, trećeg dana obavljeno je snimanje za Muzičku redakciju WDR (trajni snimci), četvrtog dana TV snimanje za WEST-3 (treći program TV WDR - ova muzička TV emisija emitovana je 30. juna), a u petak, 6. aprila uveče, bio je koncert u prepunoj dvorani Filharmonije, uz direktni prenos na trećem radijskom programu WDR. Mecosopran Tereza Berganca karijeru operske dive započela je 1957. godine na Festivalu u Eks-an-Provansu u Mocartovoj operi Cosi fan nitte (Tako čine sve), a kasnije je bila jedan od najboljih Mocart-mecosoprana i nastupala je u Beču, Metropolitenu u Njujorku i Milanskoj Skali kao Bizeova Karmen i Rozina u Seviljskom berberinu. Publici u kelnskoj Filharmoniji predslavila se delima Manuela de Falje iz baleta Trorogi šešir i Ljubavni čar, programom koji je od auditorija izmamio iskrene aplauze divljenja velikoj španskoj umetnici i njenom „elegantnom glasu svetlog tembra i visoke umetničke zrelosti”. Za mene je ovaj susret i boravak u studiju i na koncertu u Filharmoniji bio veoma zanimljiv, a istovremeno i veoma instruktivan. Digitalno i analogno snimanje odličnog WDR Simfonijskog orkestra, sa solistom svetskog renomca i pod vodslvom iskusnog dirigenta (dirigent Gari Bcrtini jc i stalni dirigent

179