RTV Teorija i praksa

derviš. Te okolnosti bile su povod varijacijama Zvjezdane Šarić koja ih je tretirala kao ironiju Ijudske sudbine, ali i kao tragiku čoveka koji više vidi i oseća od drugih iz svoje okoline. Na osnovu istorijskih svedočanstava, nadahnuto i lucidno, sa izrazitom težnjom za psihološkim rasvetljavanjem, ona slika Sokolovićev tragičan kraj želeći рге svega da pronikne u njegovo poimanje sveta i Ijudskog postojanja. Upravo je u tako zamišljenoj i ostvarenoj projekciji, inače suptilno izrađenoj i produbljenoj, najviši domet ovog zanimljivog dela. Dramu Još Jsdnom svet kao na dlanu režirao je Miroslav Jokić, kome je pošlo za rukom da u punoj meri oživi intimne preokupacije glavnog junaka. Jovan Miiićević u ulozi Mehmed-paše Sokolovića uspeo je da fino nijansira sve dileme ove ličnosti i da delikatno dozira skepsu, naročito u meditativnim iskazima. I ostali izvođači: Milan Mihailović, Milutin Butković, Vladan Živković, Božidar Pavićević, Miodrag Milovanov i Miroslav Pavićević doprineli su da pogled u prošlost, inspirisan Andrićevim delom, na sugestivan način oživi pred mikrofonima i podstakne slušaoce na razmišljanje. Drugipasuspoglavlja Mutna simbolika na str. 81, treba da glasi: Vlastimir-Đuza Stojiljković, kao Valdemar, tek povremeno je uspevao da glasovno emanira intimno nezadovoljstvo čoveka na pra s u starosti, usto i nesigurnog, slabog karaktera. Ksenija Jovanović, kao Laura, imala je potrebnu dozu ženskog prkosa, ali to nije mnogo pomoglo da mutna simbolika drame dobije prepoznatljivija obeležja. I ostali interpreti: Željka Cvijetan (Ana), Predrag Ejdus (Zvonimir) i Mirjana Vukojičić (Lena) samo delimično su uspevali da ovaplote svu neobičnost svojih pojava. Snimak majstora tona Nikole Nikolića mestimično se pretvarao u raskošnu demonstraciju stereofonskog zvuka. Uprkos svemu, nismo sigurni da je ova emisija uspela da ostvari potrebnu komunikaciju sa slušaocima - privrženicima Trećeg programa, inače specijalizovanog za