RTV Teorija i praksa

U celini uzev, pitanja za prosvetne radnike (9), odnosno za decu (7) bila su sročena i grupisana tako da se u razgovorima kretalo od: a) zapažanja-vrednovanja ključnih delova i specifičnih odlika emisije; b) zatim se prelazilo na vrednovanje opštijih kategorija, kao što su delovanje emisije - efekti, vaspitna i obrazovna uloga. Na kraju smo sagovornike podstakli na to da c) daju što konkretnije predloge za dopune i/ili izmene u emisiji i da pri tom procene da li će, i zašto, i übuduće postojati potreba za ovakvom emisijom. Pouzdanost metoda, kao i samu istraživačku zamisao, proverili smo preliminarnim istraiivanjem kojim smo prikupili mišljenja stručnjaka čiji profesionalni rad podrazumeva više od laičkog zanimanja za televizijski program ili Lavljenja njim (istraživači radio-televizijskih programa, profesori fakulteta, urednici u izđavačkim organizacijama - ukupno 21). lako je ovim preliminarnim anketnim istraživanjem obuhvaćeno premalo ispitanika da bi se na osnovu njihovih odgovora mogli izvoditi statistički valiđni zaključci, njihova stručna merodavnost bila nam je dovoljna garancija dobijanja indikativnih odgovora. NALAZI Nalazi osnovnog istraživanja - DECA Uf kakva mi je to knjiga - pomisli Alisa bez slika i bez razgovora. (L.Kerol, Alisa u zemlji čuda) U uvodnom delu ovog teksta naglasili smo zainteresovanost istraživača za proveru prihvaćenosti (naročito) složenijih odlika Muzičkog tobogana. Budući da je težište istraživanja na saznavanju mišljenja i stavova dece, bilo nam je veoma važno da proverimo a) koliko se uspešno sađržinska dominantnost muzike miri sa potrebom da emisija bude vizuelno dopadljiva, odnosno sa specifičnostima televizijskog izraza;

102