RTV Teorija i praksa

bodovanje), ali su i potpuno izostale negativne ocene (najniža dva, od pet kvalifikativa). Najviše pažnje u toku celog intervjua dato je izboru muzičkih sadržaja. Bez izuzetaka je insistirano na tome da se u Toboganu mora više voditi računa o izboru muzike i izvođača, pri čemu kvalitet i raznovrsnost moraju biti najvažniji kriteriji. Bilo je očigledno da ovi muzički stručnjaci iznose svoje primedbe i sugestije potpuno svesni realnih mogućnosti ovakvog dečjeg kviza - u njihovom govorenju dominiralo je prosvetiteljsko stanovište u najboljem smislu, bez primesa nekakvog muzičkog elitizma kakav se mogao očekivati od stručnjaka koji se takoreći svakodnevno bore za očuvanje kvalitetnog muzičkog života i vrednih muzičkih doživljaja. Nalazi preliminarnog istraživanja - SPECIJALISTI Prema odgovorima dobijenim u ovom anketnom istraživanju, u Muzičkom toboganu dominira ličnost voditelja, a nešto manje su uočljivi takmičari. Niko od ispitanika nije kao dominantu ove emisije naveo muziku, a ni plesne tačke. U ocenjivanju ključnih komponenata emisije (scenografija, režija, sadržina takmičarskog dela, ponašanje voditelja, gosti emisije) u celini je najčešće bilo opredeljivanja za kvalifikativ „prosečno” (46% odgovora), od ponuđenih pet („vrlo dobro”, „dobro”, „prosečno”, „loše”, „vrlo loše”). Po učestalosi sledi naredni viši stepen („dobro” - 36%); najviša ocena data je u manje od 18% odgovora. Anketirani stručnjaci su, lako, pokazali odlučnu kritičnost; imajući to u vidu, treba kao kompliment shvatiti to što nijedna komponenta emisije nije dobila nijednu najnižu ocenu (kvalifikativ „vrlo loše”), a i kvafifikativ „loše” dat je samo u jednom odgovoru i za jednu komponentu emisije. Gledano po pojedinim komponentama, najviše pohvalih ocena dobila je scenografija; zanimljivo je, međutim, da je kada se posmatraju same ocene scenografije, više onih koji je kvalifikuju kao prosečnu, nego onih po kojima je „vrlo dobra”. U pitanju su

109