RTV Teorija i praksa
očigledno, značajne razlike u mišljenjima ovih visokostručnih ispitanika o scenografskim rešenjima u Toboganu. Režijski postupci su übedljivo najčešće ocenjivani kao dobri, a bilo je još samo odgovora da su prosečni; o ovoj komponenti emisije mišljenja ispitanika bila su najsaglasnija. Kaida je reč o ponašanju voditelja (Minje Subote), podeljenost mišljenja pokazala se još izrazitijom nego pri ocenjivanju scenografije; ipak, blago preteže kvalifikativ „dobar”. Sadržina takmičarskog dela emisije najčešće je ocenjivana kao prosečna; tako je, još izrazitije, okvalifikovana uloga gosta emisije. Izbor muzičkih priloga u celini je najčešće komentarisan kao raznovrstan u dovoljnoj meri. Date su primedbe da izrazito nedostaje klasična muzika, a da je previše tzv, dnevno-popularne zabavne muzike, odnosno da se „numere” takve muzike i nepotrebno ponavljaju. Tražeći mišljenja o tome šta gledaoci smatraju dominantnim obeležjem Muzičkog tobogana, ponudili smo šest odgovora („zabava”, ~vid druženja”, „muzičko obrazovanje kao dopuna školskom”, „popularizovanje muzike uopšte”, „popularizovanje pojedinih žanrova muzike”, „razvijanje takmičarskog duha”). Najviše odgovora bilo je u prilog zabavi kao temeljnom obeležju Tohogana. Ostala obeležja dobila su samo po jedan „glas”, a pojavilo se i mišljenje (koje nismo predvideli, odnosno ponudili kao varijctet) da je to emisija koja ncma ncko izrazito obelcž.je. Kao odgovor na pitanjc „u čemu viditc najznačajniju vaspilnu dimenziju ove cmisijc”, dobili smo veoma raznolika zapažanja: višc pula jc podslicanje takmičarskog duha videno kao la „dimcnzija”, ali učestalost takvih ocena nije bila izrazita u poređenju sa drugima. Mišljenja o tome da li se Muzički tohogan dopada deci, odnosno da li je konkurcntan drugim emisijama namenjenim takvoj publici, übcdljivo najčešće su
110