RTV Teorija i praksa
(Snimak Course Camarguise.) Vašar je bio, a na vašaru, u osunčanom Eks-an-Provansu, gradu Sezanovom, ulična opera i ulično pozorište, nedaleko jedno od drugog. Na buvljaku, dva prodavca Marseljca, poreklom Napolitanci, izvode jednu uličnu operu koja nadmašuje mnoge bitefovske i druge ponude naše savremene alternative. Jedan prodaje mušku, drugi žensku konfekciju. (Ulična opera.) Eks, grad u kom je jeretik-genije, Markiz de Sad, osu'đen na smrt u odsustvu, prvi ili peti put, pa je lutka napravljena po njegovom liku spaljena možda na stepeništu na kom ovog trenutka sedim i snimam vrlo diletantsku ali i vrlo zabavnu pozorišnu družinu što izvođi komad-hepening Svežplakar. (Svež plakat.) DRUGI MAJ. JUTRO Noćas sam snimao zvuke iz šume. Soba u kojoj spavam na gornjem je spratu, krevet na podu, a iznad uzglavlja u zidu ugrađen je okrugli brodski prozor. Čuo sam ptice i potok i probudio se, spustio tiho teški okov prozora, stavio mikrofon na spoljni zid. Tog trenutka kao da sam kročio u jedan drugi svet, provukao se kroz uski mesingani otvor i ušao u šumu potpuno nevidljiv. (Snimak ptice i potoka u noći u šumi iznad seoceta Penje.) Izmenile su se sve moje unuirašnje pcrspektive. Ušao sam u taj svet, svet zvuka i buke, uz neko slabašno, nežno, početno osećanje da napuštam vidljivi svet. Znao sam da mi taj zvuk, ptica i šum vode, neće biti ni od kakve koristi. Ali dok sam otvarao prozor, u trenutku kad sam kroz slušalice začuo povećani žubor potoka i tu pticu, kao da sam ušao u neku đrugu Provansu, manje slvarnu Provansu od one kojom sam juče putovao, od one kojom sam putovao kao mladić, Provansu koju ću od sada samo slušati i u njoj tražiti
136