RTV Teorija i praksa
neraskidivoj vezi tehnike i fantazije sa najrazličitijim rezultatima. Te četiri produkcije se faktički nisu mogle meriti istim merilima. U pogledu originalnosti i tehničke realizacije svaka od njih je dolazila u obzir za dodelu nagrade. Odluku u prilog Faunofonije balkanike donelo je, međutim, to što je taj komad za razliku od tri druga, čija je napetost u potpunosti proizašla iz našeg urbanizovanog i tehnološkog društva, uz pomoć tehničkih sredstava stvorio polje napetosti između ovog našeg današnjeg sveta i sveta koji civilizacijski takoreći još stoji u svom praobliku. To delo dozvoljava da čujemo da i taj svet srećom još postoji. Prilikom prvog slušanja slušalac bi mogao da pomisli da je žiri svojom odlukom za Faunofoniju balkaniku dao izražaja svojoj konzervativnoj Ijubavi prema delu jednog etabliranog umetnika, čiji je negdašnji pionirski duh ustupio mesto udobnom interesovanju za nostalgičnu, arkadijsku utopiju punu životinjskih glasova. Ali čak bi i takvo površno bavljenje delom Jovanovića utvrdilo da se njegov pionirski duh nipošto nije smanjio. Uz pravog pionira ide od same priro.de njegova strast za novo, za razvoj, što vodi u nepoznata područja. Jovanović je ostao onaj isti strasni pionir kakav je oduvek bio. On i dalje traga, eksperimentiše i nanovo nalazi imprcsivna srcdslva u tchnologiji koja se neprekidno inovira, koja übacujc u delo u prilog svojih ličnih ideja, i lo na način koji jc po svom biću poetski. Jovanović je slalno tragao za bukvalno nečuvenim zvucima. To traganje je dovelo do dugačkog niza poelskih tonskih dela. Sa radoznalošću pionira krenuo je na njemu tada nepoznato područje akusličke umetnosli, kada je već bio poznal pozorišni reditelj. „Moliiva za Galiolu iz 1967. godine bila je san” - kaže on - „pesma nizakoga odrcđcnog.” Posle toga jc stvorio Krajpuiaše za kojc je dobio ~Prix Ilalia”. To je izvorno bio pozorišni komad koji je z.alim adaptirao za radio i u to vrcmc sc njegovo vizuclno pozorište pretvorilo u pozorište zvuka. „Veoma mc je dirnulo” - govorio je kasnijc - ~što jc moj rad sa z.vucima poslao značajan i z.a drugc Ijudc, i lako sam se postepcno odvajao od
145