RTV Teorija i praksa
U kakvom su odnosu režija i muzika ? Igra je muzika, pa prema tome ako je režija igra onda je režija i muzika. Kako se igrati bez muzike? Igra je muzika, da ne kažem režija, za mene su suštinski fenomeni bitisanja. Uostalom, u svakoj svojoj režiji, bilo u teatru, na filmu ili na televiziji, težim za igrom i muzikom. Kako objašnjavate relaciju igre i režije? Režija je stvarno igra. Igra bez muzike je haos. Tajna režije je sadržana u muzici. Kakva su Vaša iskustva intermedijalnog reditelja pozorišta ifilm'a kao i relevizije? Na film sam došla iz pozorišla. Meni su kritičari uvek zamerali obimnosl dijaloga. Ali za mene, kao reditelja, dijalog je ravan videu. Oni Ijudi koji su dolazili na film iz vizuelnih umetnosti potcenjivali su značaj audija, teksta. Licht ton se beležio na traku svetloš'ću ali 50% je pri tome bilo oštećeno. Bilo je to vreme kada se o filmu govorilo kao o čisto vizuelnoj umetnosti. Danas imamo magnetnu traku koja je znatno poboljšala ton. Televizija je na UKV talasima postigla takve rezultate i poboljšala audio-aspekt. Najzad, literatura i tekst dobili su svoje vredno govorno izražajno obeležje u mediju televizije. Zašto naš svet voli domaće filmove? Naš svet počeo je da voli domaće filmove јег želi da „sluša” gledajući domaće filmove. Kako se radala predstava Sumnjivo lice Branislnva Nušića u Vašoj režiji na sceni Akademskog pozorišta 1948? Na probe su dolazili Mata Milošević i profesor Hugo Klajn, kao supervizori. Mnogo se diskutovalo o Stanislavskom. Naša grupa sa Muzičke akađemije i njenog dramskog odseka želcla je da osnuje novo
156