RTV Teorija i praksa
Em HERETAKIS (Emm Heretakis) GRČKA - ERA POSTDEREGULACIJE I NJEN UTICAJ NA REKLAME Рге deregulacije planiranje je bilo relativno lak posao za radio i televiziju. Nepostojanje velikog broja kanala učinilo je stvar lakom: 4 radio-stanice (široko rasprostranjene na nacionalnom nivou) i 2 TV kanala (oba u državnom vlasništvu) predslavljali su polaznu tačku za budućnost. Deregulacija se odnosila na sve ove oblike: kada je država izgubila ekskluzivnu kontrolu nad medijima, pronašli smo mnoge druge posednike - državu, gradske uprave i privatnike. Slika radija i televizije u Grčkoj tokom postderegulacione ere podrazumeva: - 670 radio-slanica, od kojih je većina lokalnog karaktera, pod svim oblicima kontrole i svih programskih formala; - 25 TV kanala, od kojih 3 kontroliše država, 12 privatnih (od kojih 6 pokriva vcću oblast Atine) i 12 salelitskih kanala. U ovoj medijskoj klimi korisnik medija snabdeven je mnoštvom emitovanih opcija i to navodi publiku da kao ciljeve postavlja leške zadatke. To znaći da nadugo planirane strategijc i prakse za pridobijanje publike treba da budu hilno saglcdane, posebno uzimajući u obzir svakodncvno rastuće troškove. Stoga raste značaj istraživanja mcdija, što jc posebno važno, jedanko iz razloga efikasnijeg privlačenja publike i obezbeđivanja, na nov način, sveukupnosli mcdijskog prisustva. Tržišre grčkog radija Jednom slvoreno tržišie radija našlo se u sadašnje vreme u nelagodnoj situaciji; ])luraiizam, reč (kao i simbol) koja jc korišćena u vrcmc napadanja na državni monopol nad sislemima emilovanja, sada sc veoma rciko čujc.