RTV Teorija i praksa

Ја ne kažem da može da bude drukčije. Televizija je vizuelni medij. Dati joj težak govorni format bilo bi ići protiv njene suštine. Ali postoje načini kako da se iskoriste duži vremenski segmenti i odgovafajuće slike koje mogu efektno da čine priču i da dostignu novinarski, ali i intelektualni smisao. To se ne dešava, јег publika i oni koji eksploatišu publiku priželjkuju povećanu teatralizaciju koja znači simplifikaciju, brzo uzbuđenje i zadovoljavajuće razrešenje uzbuđenja. (Odlaganje iranske „krize talaca” otežava stvari za televiziju. Srećom po medij, oslobađanje talaca podudarilo se s Reganovom inauguracijom, što je omogućilo jedan izuzetan televizijski dan.) Prave bitke između TV novosti različitih TV mreža, kao i svuda u video-zemlji (videoland) vode se oko gledanosti. Kada je Run Arlidž (Roone Arledge), urednik sportskog programa ABC, preuzeo program vesti i uneo živost u njih, ostale TV mreže bile su uzdrmane. Toni Švarc (Топу Schwartz) je napisao u „Njujokr Tajmsu” 1. marta 1982. godine: „Kada je Viljem Džej Smol (William J. Small) morao da se povuče s mesta predsednika NBC vesti prošle nedelje, bila je to samo poslednja promena u najbrže rastućoj, najbrže izmenjenoj i najviše diskutovanoj oblasti televizije... Šta će biti dalje? U pitanju je, kao što jedan veteran CBS novina iskreno zaključuje, ’Run Arlidž’ faktor. Gospodin Arlidž je predsednik ABC Novosti čiji je agresivan pristup prikupljanju vesti i zabavljački instinkt pomogao da se ABC vesti transformišu od uobičajenih vesti do vodećih vesti koje nameću trend u poslednjih pet godina... Možda je apsurdno što šefovi CBS i ABC vesti privatno optužuju jedni druge za iste grehe - brzina na račun suštine. Ali ako je tehnika tako važna, kako onda objasniti fenomen The NBC Nightly News ? Tokom cele uzbune, NBC se pridržavala svog tradicionalnog formata i svog dugogodišnjeg voditelja Džona Čenselora (John Chancellor), a ipak njegova emisija ima sličan efekat, kao i emisije njegovih protivnika.”

160