RTV Teorija i praksa

„Prekjuće je održana u prostorijama beogradske radio-stanice veoma interesantna konferencija između članova Uprave i naših kompozitora; Slavenski, Hristić, Tajčević, Krstić, Manojlović, Vukdragović i Živković. Povod za ovu konferenciju je reorganizacija čisto srpskih emisija koja se sprema. Predviđeno je da se ovo vreme poveća na 2 časa i 20 minuta. Pošto najveći deo tog vremena treba da ispuni muzika, i to narodna, to su pozvani ovi kompozitori da u ovom pravcu daju svoje savete i sugestije. Očekuje se tešnja saradnja između Radio Beograda i pojedinih kompozitora.” Već je naglašeno da je Biro za umetnike pronalazio i angažovao orkestre i ostale umetničke saradnike za potrebe Srpske redakcije. Orkestri su bili angažovani i plaćani po emisiji - na blagajni Radio-stanice Beograd. Kasnije su stalniji ansambli bili plaćani po mesednqm obračunu. Shema jedne muzičke emisije je izgledala ovako; 1 1. Spikerska najava svih solista i orkestra i svih tačaka emisije, 2. Kolo - orkestar, 3. Sporija pesma -A pevač i orkestar, 4. Brža pesma - B pevač i orkestar, 5. Kolo - orkestar, 6. Sporija pesma - B pevač i orkestar, 7. Brža pesma - A pevač i orkestar, 8. Kolo - orkestar. Trajanje ovakve emisije bilo je uglavnom oko 30 minuta, s lim Sto je kolo mogło da traje odgovarajuće dugo iii kratko, pa je emisija uvek trajala taćno 30 munuta. Važno je napomenuti da, prema svedočenju Ž. Milanovića, nisu postojali muzićki urednici za ovakve emisije - za emisije Muzićkog programa. Muzićki sadržaj emisije je bio dogovaran unapred prema

i? Iz intervjua Žarka Milanovića koji je u periodu od 1941. do 1944. godine stalno saradivao na Radio-stanici Beograd sa svojiin orkestrom, dalog 23. okiobra 1991. godine B. Bjelajcu povodom ovog rada.

128