RTV Teorija i praksa

Psihičko stanje likova Većina drama i serija ne bavi se psihičkim stanjima likova. Oni uglavnom služe da razigraju radnju, da je izlože, da je ispričaju (ekranizacija lika). Pokušaj da se to prevaziđe sadrže drame Siroče, Zovem se Eli, Geršla i serije Divlje godine i Sijamci. Likovi se bore za svoj identitet i psihičku ravnotežu posle strašnih i surovih događaja; bore se i da budu prihvaćeni takvi kakvi jesu, ili čak i takvi kakvi bi želeli da budu. DRUŠTVENO OKRUŽENJE Najčešće korišćeni oblici društvenosti su porodica i neformalna grupa okupljena oko zajedničkogcilja ili interesovanja. Porodice i glavnih i sporednih likova su uglavnom nepotpune, razbijene, problematične. Sarnim tim pisci dobijaju olakšavajuću okolnost i opravdanje za dramatično ponašanje svojih likova dece. Ponovno okupljanje rasturene porodice, traženje svoje ili nove porodice, akcije koję pokreće porodica, teme su u serijama i dramama Sa vanglom u svet (bežanje od porodice), Babino unuče (osnivanje novih porodica i snalaženje u staroj - nepotpunoj), Sijamci (mirenje razvedenih roditelja), Pilot u travi (pokušaj glavnog lika da pobegne od činjenice da mu je umrla majka koju je voleo, na više načina: ođ izmišljenih dogodovština koje priča drugarima, ргеко pretvaranja klikera u biser, do letenja vojnim avionom - kao pilot). Sećam se (drame: Geršla - smrt majkę i traženje oca, kao vanbračno dete, Sva čuda sveto - bolesna majka, oca nema, preživljava sam, Siroče, Zovem se Eli - koga usvaja bračni par korne je umrlo dete i teraju ga da mu budę zamena), Velika mala matura (dečak razvedenih roditelja se zbližava sa crtačem stripova koji mu višestruko zamenjuje oca, itd.) U okviru tih porodica roditelji imaju vodeću ulogu. Brat ili sestra, ili više njih mało su zastupljeni kao važan činilac u gradenju glavnog lika. Društvenost izražena zbog cilja da se slobodno i prirodno odrasle postoji u serijama Divlje godine i

180