RTV Teorija i praksa

Uprvoj pedagoškoj TV koloniji, u Sremskim Karlovcima 1966, govorili ste o rediteljskom oblikovanju obrazovnih sadržaja. Navešćemo deo vašeg Saopštenja: Razgovori koji su se do sada verovatno odvijali na jednom teoretskom planu ne bi bili potpuni da nemaju i onu stranu koją bi mogla da verifikuje one pedagoško-teorijske, školske i tako dalje - jednom reči obrazovne intencije koje ste vi pridavali edukaciji ргеко televizije, odnosno stavljali takvoj televizijskoj edukaciji u zadatak. Treba odmah reći da jedinstvenog gledanja na problem osnovnog obrazovanja preko televizije nema. I to je dobro. Zato je naš put pionirski, tragalački i verovatno rad svakog studija na tom području imaće neke specifičnosti, neke posebnosti. Ono što ste imali prilike da vidite u junskom oglednom programu beogradskog studija, bila je jedna mala panorama niza postupaka i niza prilaza obrazovnoj materiji. U svakom slučaju naš interes će se kretati u pravcu Sto efikasnijeg postizanja cilja. A kada je o tome reč, ja bih posebno izdvojio izvesnu tendenciju jako i izrazito naglašenu na čitavoj liniji od zamisli do realizacije - od uredivanja do režije - da naša obrazovna delatnost budę akciona, u pravom smislu mobilizatorska, pokretačka. Šla to znači pokretačka i uopšte Šta znači pokrenuri? Znači aktivirati. Pomaći iz mesta, promeniti položaj, izmeniti situaciju, ukinuti granicu, prevazići ograničenost, negirati limes. (Granicu neznanja, granicu nezainteresovanosti, granicu ljudske nedelotvornosti.) Stalno, dakle, otkrivati živu prisutnost dijalektičnosti, dijalektičke zakonitosti u prirodi, društvu i Ijudskom mišljenju. Dakle, u tretiranju i izlaganju ove ili one pojave, stalno sugerisaii dijalektičke odnose, razvojnost i neprekidnu liniju čovekovog aktiviteta u kretanju napred.

224