RTV Teorija i praksa

deluju u inostranstvu. Tako se iz Berlina javio Miomir Nikolić, iz Pariza Miomira Vitas, iz Beča Olivera Miljaković, a iz Amerike Jadranka Jovanović. Sa njima je razgovarala Danijela Kulezić i oni su nas obavestili o tekućim operskim zbivanjima u najznačajnijim operskim kućama sveta. Maja Volk je u nekoliko sekvenci duhovilo saopštavala storiju o fantomu u operi. Vladimir Jokić vodio je emisiju onako kako uobičajeno dejstvuje pred mikrofonom Drugog programa Radio Beograda vodeći ciklus Klasiku, molim! - trudcći se da pošto-poto bude duhovit, povczujući u lorn nastojanju, najčešće neumesno, vanmuzičke činjcnice sa programom. U tome je ovom prilikom bio nešlo umereniji, ali je zato, kao i obično, grešio u izgovaranju imena poznatih umetnika kao što su Karlo Marija Đulini, Đerđ Šolti iii Roza Ponsel, što odaje ćinjenicu da nedovoljno poznaje interprete opcrske i, uopštc, tzv. umetničke muzike. Zato se može zaključiti da je nivo emisije spuštao sam voditclj. Isto lako, izbor muzike mogo je bili bolji i savremcniji! Pored toga, ne razumemo što i naše muzičko slvaralašlvo nije bilo zastupljeno, utoliko pre žto se Danijela Kulezić potrudila da nam delimično predstavi poslednju premijeru u Beogradskoj operi - Travijoni Đuzepa Verdija. I još neSto. Možda je trebalo omogućili kontakt sa slušaocima, bilo da odgovaraju na neko nagradno pitanje, bilo da glasaju za najboljcg pevača večeri i sl. Tako bi se samo povećala zanimljivost emisije. NOĆNI ZLOČINAC Dramski program Radio Beograda premijcrno je služaocima predslavio dolo Noć i dan Mirka Kovaća. Rcč jc o radio-dramatizaciji istoimcnc pripovetke Mirka Kovača, koju je načinio Ncnad Milić, vodeći računa o svojstvima medijskog izraza, ali i sa željom da sačuva osnovni narativni tok dcla. U tomc jc podjednako uspeo, pa smo kao rezultat dobili jcdnu zanimljivu radio-dramsku realizaciju, kojom je

96