RTV Teorija i praksa

dominirala jasna fabuła, ali i zvučno uspešno dočarana atmosfera ambijenta zbivanja u gluvo doba okupacije, kada se radnja dešava. Priča Noć i dan vezana je za hercegovačko podneblje i u njoj se obraduje „slučaj” fra-Andelka Kulića koji je danju spasavao pravoslavne Srbe da bi ih noću klao! Reditelj Olga Brajović nastojala je da Sto uverljivije i Sto nijansovanije u izrazu pred mikrofonom oživi priču, uz naglažavanje tajanstvenog i perfidnog postupanja glavnog junaka. U tome je i uspela koristeći brojne zvučne efekte, poč'ev od zloslutnog zavijanja i urlika pasa pa do drugih konkretnih zvučnih efekata i muzike, u izboru Radmile Trifunović-Diklić. Taj izbor oslanjao se na folklorni melos i na duhovne katoličke i pravoslavne kompozicije. Glumačku ekipu predvodio je Nikola Simić koji je uspeo da ostvari specifičnu govornu fakturu, dijalekatski obojenu, ali i karakterno osenčenu. I ostali izvođači; Sonja Jauković, Milan Śtrljić, Ivan Jagodić, Ramiz Sekić, Ljiljana Jovanović, Lepomir Ivković, Stanimir Avramović, Vladan Živković, Nada Andrejić, Miladin Mihailovič i devojćica Tijana Vukotić oživljavali su, i to veoma übedljivo, atmosferu straha i pobune, kao i unutrašnjih imperativa ljudi da zlo vreme nekako prežive. Snimak majstora tona Petra Marića bio je sjajan i omogućio je stvaranje utiska zloslutnih događanja, u osnovi stravičnih i animalnih. 7 GLASOVI KAO INSPIRACIJA Na Trećem programu Radio Beograda, 8 u okviru redovne serije „Radionica zvuka”, izvedena je premijera dela Slovo o glasovima čiji su autori Ratomir Damjanović, Nada Bjelogrlić i Zoran Jerković. Uz korišćenje više dokumentarnih snimaka sa glasovima Ive Andrića, Milośa Crnjanskog i drugih poznatih

7 Drugi program Radio Beograda, 23. I 1992. 8 Treći program Radio Beograda, 26. 1 1992.

97