RTV Teorija i praksa

Veoma je teško, naročito u ZEKI i TIK-TAKU, odrediti koji su sadržaji edukativni, koji zabavni. I matematika se u našim izdanjima prezentuje isključivo kroz igru i zanimljivosti. Za zonu prijateljstva između dece i životinja izmislili smo poseban „list u listu“ gde celokupnu redakciju ~čine“ životinje i gde se odnosi između Ijudi i životinja prezentuju iz ugla ovih drugih. To uključuje ogromne potencijale humora u tekstu i ilustracije i najvredniji izbor na ovu temu tekstova beletrističkog i popularno-naučnog karaktera. Naravno, postoje i mnoge strane čisto zabavnog i relaksirajućeg karaktera, a smatramo profesionalnim uspehom ako i najozbiljnije teme velikog sveta uspemo deci da prezentujemo na taj način. I najzad, hoćemo da' istaknemo veliku i potpunu otvorenost svih naših izdanja za ukupno civilizacijsko nasleđe u stvaralaštvu za decu, za dostignuća savremene nauke i umetnosti, za saradnike i priloge iz zemlje i sveta, okupljene na našim programima jedino po zakonitosti da je ~i najbolje tek dovoljno za dete“.

Milica MIČIĆ-DIMOVSKA,

Kulturna rubrika lista Neven,

ČIKA JOVIN NEVEN DANAS

Otkako je davno, sjeseni 1979. godine, izašao prvi broj novog ~Nevena“ pod uredništvom pesnika Miroslava Antića, a kao nastavak tradicije legendarnog čika Jovinog lista, pa sve do današnjih dana. „Neven se držao stare prosvetiteljske formule lista za decu: da bude poučan i zabavan“. Svojim mbrikama naš list je od početka poštovao jednu proverenu shemu, koja nije bila zakon, ali koje se redakcija, kad god je mogla, držala. Po toj shemi prve stranice bile su rezervisane za društvenu hroniku primerenu đačkom uzrastu i ritmu izlaženja lista, jednom nedeljno u toku školske godine. Kad kažem đačkom uzrastu, imam u vidu učenika od 111 do VIII razreda osnovne škole. U jednom nedeljniku, a ~Neven“ je više od četrnaest godina izlazio svake nedelje petkom, nije bilo moguće postići aktuelnost dnevnih novina, a najčešće ni aktuelnost nedeljnika za odrasle zbog obaveze što ranijeg predavanja broja štampariji. ~Nevenova“ društvena hronika svodila se uglavnom na beleženje školskih događaja, na komentare i reportaže, ali i na vesti koje nisu brzo gubile u aktuelnosti. Uporedo sa školskim događajima ~Neven“ je pratio i akcije koje su pokretale razne društvene organizacije zadužene za brigu o deci u obrazovnim ustanovama.

65