RTV Teorija i praksa

da sam upoznao Etiambla zahvaljujući Radio Sorboni. Ne shvatam zašto u Francuskoj nema TV Sorbone. Ako bi obrazovna televizija bila Televizija Sorbone, kažem ~bravo“ - ali ako bi to bio kanal koji bi se bavio svim temama kao što to čine kanali javne (državne) televizije, pa makar emitovao obrazovne i saznajne emisije, bio bi to možda prekomeran luksuz. Iv ANJES: Mislim da mediji imaju obrazovnu ulogu. Građanstvo sada zavisi od saznanja, pri čemu mediji mogu da imaju značajnu ulogu. Mediji imaju značajnu ulogu u demokratiji. Možemo se upitati da li demokratska debata nije relativno slaba zato što joj mediji ne pridaju posebnu važnost? (...) Što se korisnosti specifično obrazovnih medija tiče, rekao bih da je današnji televizijski sistem stvorio takve navike da je pristup saznanju skoro nemoguć. To ne znači da nema kanala, kao što su Planeta, koji ne emituju obrazovne programe. Imajući u vidu ovaj napredak, zbog čega ne i speciflčan kanal? Televizija će svakako napredovati na drugi način, ali moguće je da i nastava napreduje takođe kroz ovaj kanal... Razgovore je obavio Tjeri Lonsjen (Thierry Lancien), a objavljeni su u zbirci tekstova „MEDIAS - FAITS ET EFFETS“ (Mediji činjenice i posledice), EDICEF, 1994. Za potrebe Centra RTS za istraživanje intervjue prevela i delimično priredila, uz neophodna objašnjenja za jugoslovenske čitaoce,

mr Mira Kun

49