Sion
220
да су они чувари Христове дркве (местобљуститељи), и то сваки у својој области, и да су то засебни поглавари. А пастиреначелник јесте И. Христос. Првенство, које је дато папи и римској цркви, било је ирвенство чести (рптиз т4ег рагез), и није бидо основано на божанственом праву (т. ј. нпје било (1е јиге Јн У1по), већ једпно по грађанској важности Рима, као „престолне вароши." Кад се оделила западна дрква од источне, исто првенство чести дато је цариградском патријару, који је после римског био најстаријиодосталих јерарха. Само васионска црква коју репрезентирају јепискоип јесте непогрешима чуватељка, и она има нраво тумачити св. веру.
васионски јепископ (ерхвкорив есс1е81ае ип^егваИб), црквена власт усредсређена је увеговим рукама (р1еп1^и<Јо ро!;е8Ја1Ј8 есс1е вјазисае), и није погрешљив у делима вере. Видљиво поглаварство установио је у цркви сам И. Христос, и то се тврди еванђелским изрекама. 0 светом Духу.
Дух свети од вечности происходи од јединог Оца, као из извора и начела божанства. Њега шаље у свет Син божји. О пресветој Деви Марији.
Дух свети не произлази само од једног Бога Оца, но и од Сина Божјег [^гТгодие).
Ј« греха у зачећа.
Праотачански грех прешао је на сво потомство Адамово, тако, да ни један, који је рођен на свет, није слободан од тог греха, С тога и пресвета Дева Марија неможе се изузетп од овог греха по свом зачећу и рођењу; но доцније очишћена је од овог греха С. Духом. О добрим делима Да би се човек потпуно оправдао помоћу благодати божје нужно је да покрај усрдне вере, чини и добра дела; но будући је оправдан благодаћу, човек не може ни вером ни добрим делима без благодати задобити себи заслуге пред Богом.
Блажена Дева Марија, по нарочитој благодети свемогућег Бога, и ради заслуга И. Христа, спаситеља рода човечанског, са свим је изузета од арвородног самом тренутку њеног
Човек, кад је оправдан, може чинити више добрих дела но што тражи закон божији, те тако може имати сувишак заслуга пред Богом, но што му треба за спасење.