Sion
538
Други за нас позитиван и уједно библијски доказ, да Петар није живео у Риму, находимо ми у апостолству Павлову у самом Риму , и не толико у ономе, што се говори у I глави споменуте јуче посланипе његове к поштованим одима Рима, колико у томе, што је казано у ХУ главн исте посданиде. У првој глави, као што је познато, Павле говорн римљанима, да ништа више не жеди него да их види, те да им саобшти духовни дар ради утврђења. Ја мислим, да би ове и овима подобно речи биле не логичне и не истините, кад би се дапустиде, да им је Петар још пре тога времена саопштио тај дар и утврдио их. Но у гдави ХУ ст. 20, он веди: „Ја имам на тодико частољубља, да хоћу да проповедам јеванђеље онде, где о Христу још није проповедано, како не бих зидао на туђем темељу." Кад дакде Павде није хтео проповедати онде, где је о Христу већ проповедано бндо , да пе би зидао на туђем темељу, и кад би он дошао у Рпм , где је већ био Петар (ја говорим о времену , кад је он писао римљанима), онда би он подигао зграду на туђем темељу и проведао би тамо, где је Петар већ проповедао , а то би противно било ономе, што је он нисао римљанима. Кад би он у томе смисду писао којим другим грађанима, онда би се још могдо о томе спорити, но почем су његове речи управљене биде на римљане, онда оне позитивно доказују, да њима пре њега нико није проповедао. Овим ја не мисдим да кажем , да до додаска Павлова јеванђеље није бидо проповедано већ, или боље рећи, да оно није већ предложено римљанима. Ја не одричем да је Петар посредно преко својих ученика — учествовао у основању римске цркве, почем су римљани, који су отишди посде педесетнице из Јерусалима, понеди са собом Јеванђеље у Рим. Ја не ведим да до тога времена нијс било у Риму цркве, да ту још није било хришћанства, него ја тврдим, да јеванђеље у Риму није проповедао Петар , већ су га однели тамо Петровн н Павлови ученици , нарочито Акила и Прискила , пре него што је Павле и дошао у Рим. Но ово јеванђеље још није проповедано било пред незнабошцима и ћесарима, него је то била само засебна —■ домаћа, тако рећи, проповед. Дакле ту још није било проповеди од апостолске личности. И нека нико не мисди, да је Петар могао и пре тога проповедати јеванђеље у Риму, ако не другом коме, а оно бар израиљцима, јер ми из апостодских деда видимо, да кад је Павле дошао у Рим, скупио је око себе јевреје, који су му казали, да они још ништа незнају о тој секти и да још нико није