Sion

587

далеко. Сва она питања, која су била предметом вјећања прве копФеренције и која онда због неких прилика нису могла бити рјешена, а у рјешењу којих међутим они су се осјећали властпима сами одлуку изрећи, била су Формулирана у смислу чисто православном. Тако иитање о примату разрјешено је у смислу да је римски епископ ргхтиз т!ег рагез и ништа више: питање о безгрјешном зачећу Богородице абсолутно је осуђено : питања о добрим дјелима, о грјесима и о загробпом животу одлучно су рјешена у православном смислу. Рјетена су сагласно са православним учењем и питања канопичко-обредна, о којима је вјећано на првој конФеренцији, Само питање о безженству свештенства старокатолици ако су и рјешили у смислу православном, али остварити то рјегаење нису хтели због тога, тто би, као што добро примјечава г. Кирјејев, тада ултрамонтанци ускористили се таковим поступком старокатолика и почели би викати против њиове неуздржности и доказивати, да сав смисао старокатоличког покрета састоји се у томе, да се вође његове ослободе од целибача. Сва горња питања Формулирана у православном смислу била су уведена у старокатолички катихизис и таким су начином добила своје остварење. Једино од пређашњих питања о происхођењу Духа светог, остављено је у ономе стању, до кога га је конФеренција довела. Руковођачи реФормисања нису се могли сами одлучити да приступе к расправљању и рјешењу таковог питања, које саставља најпрву и најглавнију разлику међу источним и западним христјанством. Разрјешење питања о происхвђењу Духа светог одложено је било до другог обћег сбора богослова; оно је и било иредметом овогодишње конФеренције богословске у Бону. Немам намјере да описујем у свој подробности Бонску конФеренцију ове године зато, што ће ових дана изићи подробни извештај о њој на немачком језику од д-ра Рајса и што се надам да ће тај немачки извештај бар у изводу саобштен бити читаоцима „Сиона". Ја ћу само да по мојим